חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עובר על הכלכלה השנייה הגדולה בעולם? ההלוואות בסין ירדו לשפל של 15 שנה

הלוואות חדשות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם הגיעו לכ-36 מיליארד דולר, צנחו ב-88% לעומת שנה שעברה • הכלכלה הסינית כבר צמחה לאט יותר מהצפוי ברבעון השני, והתרחבה רק ב-4.7% בשל ירידה בביקוש צרכנים וירידה בפעילות המפעלים

סין | צילום: שאטרסטוק

סיבה לדאגה? ההלוואות הבנקאיות החדשות של סין ירדו בחודש יולי לשפל של 15 שנים, במה שחלק מהאנליסטים רואים כסימן לחולשה מתמשכת בכלכלה. אולם, אחרים טענו שהמשקיעים “לא צריכים להיכנס לפאניקה”. 

הלוואות חדשות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם הגיעו ל-260 מיליארד יואן סיני בלבד (36.28 מיליארד דולר), צנחו ב-88% לעומת שנה שעברה והחמיצו ציפיות של 450 מיליארד יואן סיני.

הירידה בצמיחת ההלוואות ביולי נבעה מהיחלשות הביקוש וההוצאות לאשראי הן בקרב תאגידים ומשקי בית מה שיכול להעיד על פי הדיווחים ירידה באמון הצרכנים ובהוצאות. 

יואן סיני | צילום: שאטרסטוק

הכלכלה כבר צמחה לאט יותר מהצפוי ברבעון השני, והתרחבה ב-4.7% לעומת שנה קודם לכן, מכיוון שצרכנים הפכו לזהירים וקשרי הסחר עם השווקים הגדולים הפכו מתוחים יותר, מה שמרמז על תקופה של איטיות ממושכת. בעוד שמדדים מרכזיים אחרים הראו כי הצמיחה בייצוא נמצאת בהאטה ופעילות המפעלים ירדה כאשר היצרנים מתמודדים עם ביקוש מקומי פושר.

לפי הדוח האחרון שפורסם בחמישי התפוקה התעשייתית גדלה ב-5.1% ביולי לעומת העלייה של 5.3% ביוני וקצת מתחת לציפיות השוק. התוצאה הגיעה על רקע ייצור ותפוקת אנרגיה חלשים יותר. הצמיחה במכירות הקמעונאיות עלתה מ-2.0% ביוני ל-2.7% ביולי, מעט מעל לציפיות השוק.

בחודשים ינואר-יולי, ההשקעה בנכסים קבועים עלתה ב-3.6%, נתון שהוא מתחת להתרחבות של 3.9% בינואר-יוני וסימנה את התוצאה הגרועה ביותר מאז דצמבר 2023.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן