חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזל טוב מאסק: האיש העשיר בעולם אבא ל-12 ילדים

הוא לא רק מטיף לילודה, ביום שישי נודע כי המולטי מיליארדר המסקרן הפך אב ל-12 • עדיין לא ברור אם מדובר בבן או בבת וגם לא השם, אבל אחרי שהפתיע בשמות מקוריים מצפים אולי לשם שקשור בתעשיית החלל

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

ביום שישי פרסמה סוכנות הידיעות בלומברג פרטים ראשונים על ילדו ה-12 של אילון מאסק, למרות שמדובר בפרטים דלים מאוד – מין הילוד והמועד המדויק של לידתו לא פורסמו. אבל ידוע שמדובר בילדם השלישי של בני הזוג אילון ושיבון זיליס מאסק. זאת אחרי שנולדו להם תאומים ב-2021. שיבון זילס היא עובדת בכירה בניוראלינק, חברת ה-AI שבבעלות מאסק. קודם לכן היא עבדה אתו ב-“OPEN AI” והיא נחשבת לעובדת בכירה מאוד בחברה, בוגרת אוניברסיטת “ייל” היוקרתית, שם למדה פילוסופיה וכלכלה ונחשבת כיום למומחית בתחום הבינה המלאכותית.

העניין בילדיו של מאסק חורג מרכילות, שגם היא כמובן מעניינת בכל הקשור למולטי מיליארדר שלאחרונה אושר שכרו בטסלה – 56 מיליארד דולר בשנה. מאסק תרם 10 מיליון דולר למחקר בעניין עידוד ילודה ומחשיב את הילודה כאחד האיומים הגדולים על האנושות. ככל הנראה מאסק לא דואג לילודה בעולם, שנמצאת בעלייה מתמדת, אחרי שב-100 השנים האחרונות האנושות גדלה מ-2 מיליארד איש לקרוב ל-8 מיליארד, אבל הוא לא אומר זאת.

בכל מקרה הדאגה הזו בעולם המערבי ברורה – מחקרים מראים שבעוד כשני עשורים בלבד מאזן הילודה בעולם המערבי יהפוך להיות שלילי – דהיינו, מספר המתים יעלה על מספר הנולדים. כבר כעת בכל מדינות המערב יש משבר פנסיות, מכיוון שמספר העמיתים החדשים קטן יחסית למספר מקבלי הקצבאות, גם בגלל העלייה בתוחלת החיים. מאסק אמר באחת מתוכניות הרדיו שלו שהוא רואה בעיה בכך שצריכת החיתולים למבוגרים עולה על צריכת החיתולים לתינוקות.

ילדו הבכור של מאסק, שנולד ב-2002 בשם נבדה אלכסנדר נפטר בגיל 10 שבועות בשל מה שמכונה “מוות בעריסה”. שנתיים לאחר מכן נולד גריפין באמצעות פונדקאית ובאותה השנה נולדה ויויאן ג’נה עם אשתו הראשונה ווילסון. בהמשך ויויאן שינתה את שמה ואת מינה. ב-2006 נולדו למאסק עוד 3 ילדים – קאי, סקסון ודמיאן וב-2020 נולד הילד שבקיצור מכונה “איקס” (X), אחריה נולדה ב-2021 אקסה דארק סיידריאל והתאומים סטרידר ואזורה וב-2023 נולד טכנו-מכניקוס. כעת מצפים לגלות מהו שמו של הילוד החדש, שאולי יהיה בעל שם שקשור לעיסוקו בחלל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה