חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחסור אדיר בחדרים: המהגרים מציפים את בתי המלון בניו יורק והמחירים עולים

ניו יורק מתמודדת כעת עם משבר מהגרים גדול שהחל בתקופת הקורונה ועוד לא נרגע • כיום כ-135 בתי מלון נותנים מחסה למבקשי מקלט • נוצר מחסור של כ-16 אלף חדרים, מה שמקפיץ את המחירים

מהגרים בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

אפקט הקורונה על ניו יורק עוד כאן: בתי המלון בעיר ניו יורק הפכו למקומות מקלט לעשרות אלפי מהגרים שהגיעו לעיר וכך גרמו לעלייה בתעריפי חדרי המלונות בעיר.

הנוכחות הבולטת של המהגרים בבתי המלון בכל ניו יורק יצרה מחסור בחדרים, מחסור שמוביל עד היום לעליית מחירים, כך ב-2023 חלה עלייה של 8.5% בתעריף היומי הממוצע לשהייה במלון בניו יורק, בהשוואה לשנה שעברה. המחיר עלה ל-301.61 דולר בממוצע וגם בשנת 2024 המשיכה מגמת העלייה והמחירים היו גבוהים יותר ב-6.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

התופעה החלה להיות בולטת בסוף 2022 כאשר המהגרים תופסים כמות ניכרת של חדרים בבתי המלון בחסות העירייה שמחויבת לספק מקום לינה למי שצריך. המשמעות של זה היא אובדן של 16,532 חדרים, מה שמותיר כמות חדרים מוגבלת של כ-120 אלף חדרי מלון בסך הכל, כך על פי נתונים שנאספו ב”קוסטאר”, ספקית של נתוני נדל”ן וניתוח מסחרי, הנתונים פורסמו באתר “מישטולק”. למעשה מדובר במחסור של כ-3,000 חדרי מלון בהשוואה לתקופה שלפני מגפת הקורונה.

תצפית מלון בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

בניו יורק קיימת חובה חוקית מצד הרשות המקומית לספק מיטה לכל מי שאין ביכולתו להשיג מקום לינה בסיסי. משבר המהגרים הוביל את העירייה להוציא סכומים גדולים במטרה לשכן את המהגרים ועד כה כ-65 אלף מהגרים מצאו מקום מפלט בבתי המלון, במעונות או במקלטים אחרים. עיריית ניו יורק צופה כי תוציא כ-10 מיליארד דולר בשלוש שנות תקציב על משבר המהגרים.

גם “הניו יורק טיימס” עסק במשבר המהגרים שגרם לזינוק בתעריפי המלונות בניו יורק. לפי ה”טיימס”, כ-135 מתוך כמעט 700 בתי המלון בעיר ניו יורק נותנים כעת מחסה למבקשי מקלט. מלונות אלה מרוויחים עד 185 דולר ללילה לחדר, לפי העירייה.

עוד על פי הדיווח, אף מלון שהחל לשכן מהגרים עדיין לא חזר לפעילות רגילה של מלון סטנדרטי ללא מהגרים בכלל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה