חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחקר: העלאת המס על העשירים בעולם תתרום 250 מיליארד דולר בשנה

מחקר חדש שבוצע על ידי הכלכלן גבריאל זוקמן קובע כי יש להעלות את המס על המיליארדרים בעולם ל-2% מעושרם לעומת השיעור הנוכחי העומד על 0.3% • ממצאי המחקר יידונו בוועידת שרי האוצר של מדינות ה-G20

העושר העולמי גדל | צילום: שאטרסטוק

מחקר חדש שפורסם והוזמן עבור ועידת שרי האוצר של מדינות ה-G20 קובע כי ניתן וצריך להוביל להעלאת המיסים על המיליארדרים בעולם, בחודש הבא ידונו שרי האוצר בממצאי המחקר לפיו האולטרא-עשירים בעולם צריכים לשלם יותר מס השווה ל-2% מהעושר שלהם.

המחקר שנערך על ידי גבריאל זוקמן, פרופסור לכלכלה בבית ספר לכלכלה בפריז ובאוניברסיטת קליפורניה, ממליץ על העלאת המס לאנשים שבבעלותם הון של יותר ממיליארד דולר, כולל נכסי נדל”ן והשקעה במניות, כרגע יש כוונה לדון ברצינות בממצאי המחקר, כפי שמדווח עיתון ה”פייננשל טיימס”.

המחקר מכוון ל-3,000 המיליארדרים בעולם מתוך כוונה להגדיל את תרומתם ולהציב מס מינימלי עולמי שיתרום כ-200-250 מיליארד דולר בשנה. עד על פי המחקר הרחבת היטלים לעשירים עם הון של יותר מ-100 מיליון דולר תתרום כ-100-140 מיליארד דולר נוספים.

כאמור, המחקר מכוון להעלאת המס ל-2% לעומת שיעור המס הנוכחי על המיליארדרים השווה ל-0.3% בלבד מהעושר שלהם. “רמת מס של 2% היא לא גבוהה, לא מדובר על הפיכת המס לפרוגרסיבי אלא רק להפוך אותו לפחות רגרסיבי”, טען הכלכלן זוקמן.

המחקר גם התייחס לאתגרים הרבים הטמונים ביישום הצעה כזו של העלאת המס ובהם הקושי לבצע אומדן שווי לעשירים, האכיפה והבטחת תשלום המס ומיסוי יעיל אם מדינות יחליטו שלא ליישם את רעיון העלאת ההיטל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה