חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחקר: למרות המלחמה רוב משקיעי הנדל”ן מעדיפים לרכוש דירה בארץ ולא בחו”ל

מחקר נדל"ן שמפרסם בנק מזרחי טפחות לגבי ציבור משקיעי הנדל"ן הישראלים והציבור הכללי מראה כי רוב הציבור סבור כי איזור המרכז הוא הבטוח ביותר ורק 13% מהמשתתפים במחקר היו מוכנים לגור ביישובי עוטף עזה • משקיעי הנדל"ן מאמינים שיש הזדמנויות השקעה טובות בארץ ומבין המשקיעים ששוקלים השקעה בחו"ל - היעדים המועדפים הם יוון וקפריסין

נדל"ן בישראל | צילום: שחר יערי/פלאש 90

המשקיעים הישראלים בנדל”ן, המחזיקים בדירה נוספת בבעלותם או שיש בכוונתם לרכוש דירה להשקעה, מאמינים מאוד בשוק הישראלי על אף המלחמה ובעיות הנדל”ן, כך עולה ממחקר נדל”ן שבוצע על ידי בנק מזרחי טפחות באמצעות מכון מחקר גיאוקרטוגרפיה. המחקר בוחן את ענף הנדל”ן וההשפעה של המלחמה על הציבור הכללי ועל מגזר המשקיעים בישראל. על פי הממצאים, 82% מכלל המשקיעים הישראלים שהשתתפו במחקר, מחזיקים בנכסים רק בישראל. 11% ממשקיעי הנדל”ן הישראלים מחזיקים בנכסים רק בחו”ל ורק 7% מחזיקים בנכסים גם בארץ וגם בחו”ל.

המלחמה ובעיות הנדל”ן בעקבות עליית הריבית לא הרתיעו את המשקיעים מהשוק הישראלי ועל פי המחקר 67% הסכימו כי תמיד ניתן למצוא הזדמנויות השקעה בנדל”ן בארץ, 27% סבורים כי שום דבר לא השתנה בתחום השקעות הנדל”ן בעקבות המלחמה.

באשר לשאלה מה מוביל את הישראלים להשקיע את כספם דווקא בנדל”ן למגורים בישראל, 41% אמרו כי נכס ישראלי מאפשר להם יותר שליטה על ניהול הנכס, ו 17% אמרו כי הם מכירים טוב יותר את השוק המקומי. 20% אמרו כי הם חשים בטוחים יותר להשקיע בארץ, ואילו 18% הודיעו כהשקעה בישראל היא גם מעשה ציוני מבחינתם.

עוד סימן לאמון בישראל בקרב המשקיעים הישראלים, 68% מהמשקיעים השיבו כי יישארו בישראל גם אם המצב הכלכלי יהיה מאוד רע. 73% אומר כי לא יעזבו את הארץ גם אם תהיה הרעה במצב הביטחוני. 50% מהמשקיעים סבורים כי השקעה בקרקעות ובנכסים למגורים באזורי העימות, בצפון או בדרום היא השקעה עתידית כדאית.

לגבי הכיוון של מחירי הנדל”ן בארץ, כ-90% ממשתתפי המחקר מאמינים שמחירי הדירות יעלו בעתיד ולמרות זאת הרוב הגדול סבור כי יש עדיין עוד הזדמנויות טובות להשקעה ורק 37% סבורים כי מי שלא השקיע עד עכשיו פספס את רכבת ההזדמנויות של שוק הנדל”ן.

משקיעים ישראלים השוקלים להשקיע בחו”ל מעדיפים בעיקר את יוון וקפריסין,  42% שוקלים לרכוש דירה או נכס ביוון, 34% בקפריסין ו20% שוקלים לקנות בית במזרח אירופה. 30% דווקא מרחיקים למחוזות אחרים, ושוקלים להשקיע בארצות הברית, 26% במערב אירופה, ורק כ5% נושאים עיניים לנכס במזרח הרחוק.

המחקר שנערך גם בקרב הציבור הכללי, שאינו מחזיק בדירה נוספת להשקעה, מראה ממצאים עם תובנות לגבי האזור הגאוגרפי המועדף למגורים בישראל והנתפס כבטוח למגורים. 48% סבורים כי האזור הבטוח ביותר בישראל הוא אזור המרכז, ולעומתם 52% סבורים שזו טענה לא נכונה. למרות זאת הציבור הכללי לא מעוניין ברובו לעבור לאיזורי העימות בצפון או בדרום – 70% לא יעשו את המעבר, רק 31% אמרו שיהיו מוכנים לעבור לאזורים אלה. 37% נושאים עיניים לחיפה ולאזור הכרמל, 25% לירושלים והסביבה, 25% רוצים לגור בגליל התחתון, 21% מתעניינים באזור הנגב, 20% בגליל העליון, 17% ברמת הגולן, 13% ביישובי עוטף עזה, 12% ביו”ש, ו12% מוכנים לגור ביישובי קו העימות בצפון.

באשר לשוכרי הדירות, ממצאי המחקר מראים כי 38% מהשוכרים משלמים בין 2,001 – 4,000 שקל על שכר דירה ו29% משלמים בין 4,000 -6,000 שקל שכר דירה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן