חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטא מודה: איראן מנסה להשפיע על הבחירות בארה”ב

בהודעת מטא נכתב כי האקרים הקשורים לאיראן התחזו לתמיכה טכנית באפליקציית ההודעות וואטסאפ כשהם מתמקדים באנשים הקשורים לנשיא ג'ו ביידן, קמלה האריס ודונלד טראמפ זאת על מנת להשפיע על הבחירות בארה"ב • רשויות אכיפת החוק: "צפינו בפעילות איראנית אגרסיבית יותר ויותר בבחירות האלה המכוונות לציבור האמריקאי ולקמפיינים לנשיאות"

ענקית הטכנולוגיה מטא | צילום: שאטרסטוק

ענקית הטכנולוגיה מטא מסרה כי האקרים הקשורים לאיראן התחזו לתמיכה טכנית באפליקציית ההודעות וואטסאפ כשהם מתמקדים באנשים הקשורים לקמפיינים של הנשיא ג’ו ביידן, קמלה האריס ודונלד טראמפ על מנת לנסות להשפיע על הבחירות לנשיאות בארה”ב.

חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ אמרה ביום שישי האחרון שהיא חסמה מקבץ קטן של חשבונות וואטסאפ המקושרים לקבוצת האקרים המזוהה עם משמרות המהפכה האסלאמיים של איראן. 

כמו כן, בשבועות האחרונים אותה קבוצה ניסתה לעשות שימוש בתקיפות דרך שליחת הודעות באמצעות הדואר האלקטרוני נגד אנשים הקשורים לטראמפ, ביידן והאריס, כך לפי מיקרוסופט וגוגל. 

עוד מסרה מטא כי היא לא ראתה ראיות לכך שחשבונות וואטסאפ נפגעו אך אמרה שהיא שיתפה את המידע עם רשויות עם רשויות אכיפת החוק וחברות טכנולוגיה אחרות.

שיחת וואטסאפ | צילום: שאטרסטוק

בשבוע שעבר, ממשלת ארה”ב אמרה כי איראן ניסתה לפרוץ הן את הקמפיינים הרפובליקנים והן הדמוקרטיים לנשיאות כחלק מהמאמצים לעצב את תוצאות ההצבעה בנובמבר.

קמפיין טראמפ האשים את הדלפת מסמכים פנימיים לכלי חדשות על איראן, שאותה חוקר ה-FBI. וגם, הקמפיין של האריס אמר כי ה-FBI הוזהר ביולי כי הוא היה ממוקד במבצע השפעה זרה, אך אינו מודע לפרצות אבטחה כלשהן.

“איראן תופסת את הבחירות השנה כמשמעותיות במיוחד מבחינת ההשפעה שעלולה להיות להן על האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלה, מה שמגביר את נטייתה של טהראן לנסות לעצב את התוצאה”, כתבו משרד מנהל המודיעין הלאומי, ה-FBI והפדרלי סוכנות אבטחת הסייבר CISA בהצהרה משותפת.

עוד הוסיפו כי “צפינו בפעילות איראנית אגרסיבית יותר ויותר במהלך מחזור הבחירות הזה, הכוללת במיוחד פעולות השפעה המכוונות לציבור האמריקאי ופעולות סייבר המכוונות לקמפיינים לנשיאות”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן