חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטא: משתמשי פייסבוק ואינסטגרם יוכלו להשתמש במילה “שהיד”

ועדת הפיקוח העצמאית של מטא המליצה לפני מספר חודשים לסיים את מדיניותה הנוגעת לאיסור המונח "שהיד" כאשר משתמשים בו בהתייחסות למה שהחברה רואה כאדם או ארגון מסוכן • מטא קיבלה את ההמלצה ועכשיו המילה תותר לשימוש באינסטגרם, פייסבוק ות'רדס

חברת מטא, הבעלים של אינסטגרם ופייסבוק | צילום: שאטרסטוק

התחרטה? לאחר האיסור מטא החליטה כי השימוש במילה “שהיד” יתאפשר למשתמשים. שינוי מדיניות זה בא בעקבות המלצת מועצת הפיקוח של מטא בשל חששות לגבי צנזורה הנוגעת לקהילות דוברות ערבית ומוסלמיות.

לפי מה שפרסמה מטא, “ההערכה הראשונית שלנו מראה כי הסרת תוכן כאשר המילה “שהיד” משולבת עם תוכן מפר אחר או כאשר שלושת האותות של אלימות שזוהו על ידי המועצה נוכחים, מסמנת ביעילות תוכן המזיק ביותר מבלי להגביל באופן בלתי הוגן את הביטוי”.

עוד מסר הדירקטוריון בהצהרה, כי למילה “שהיד, יש משמעויות מרובות, שרבות מהן אינן נועדו להאדיר או לשדר אישור לאלימות”. כלומר, השימוש במילה יותר בכל הפלטפורמות של מטא כמו אינסטגרם, פייסבוק ות’רדס.

מטא: משתמשי פייסבוק ואינסטגרם יוכלו להשתמש במילה “שהיד”

בעבר מטא ספגה הרבה אש על כך שהיא פוגעת בחופש הביטוי ומדכאת תוכן התומך בפלסטינים ברשתות החברתיות שלה דבר שהתחזק מאז ה-7 באוקטובר. המונח “שהיד” נמצא בשימוש יותר ויותר בקרב ערבים ומוסלמים בתקופה האחרונה, בשל הקשרו למלחמה בעזה בין ישראל לחמאס. 

כזכור, בעבר, מדיניותה של ענקית הטכנולוגיה מטא הייתה הסרה של מיליוני פוסטים המכילים את המונח “שהיד”, ללא קשר להקשר. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה