חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיהו איל הטכנולוגיה מייק לינץ’ שנעדר בלב הים התיכון?

יאכטה יוקרתית התהפכה וטבעה מול חופי סיציליה - בן אדם אחד נהרג ו-6 נעדרים ביניהם איל הטכנולוגיה הבריטי מייק לינץ' • בשנת 2011 לינץ' הרוויח את עושרו על ידי מכירת החברה שלו "אוטונומי" לענקית המחשוב האמריקאית HP תמורת 11 מיליארד דולר

איל הטכנולוגיה, מייק לינץ', המכונה גם "ביל גייטס הבריטי" | צילום: שאטרסטוק

האסון ביאכטה היוקרתית: יזם הטכנולוגיה הבריטי ואיש העסקים בן ה-59 מייק לינץ’ עדיין נעדר לאחר שיאכטה המכונה “בייסיאן” נפגעה מסופה קשה וטבעה מול חופי סיציליה. 

אדם אחד נהרג ועוד שישה מוגדרים נעדרים על אף שהיום שירותי ההצלה כבר הגדירו כי החיפוש הוא ככל הנראה אחר גופותיהם.

כוחות ההצלה האיטלקים עורכים את החיפושים | צילום: רויטרס

לאחר שהקים את חברת הטכנולוגיה הבריטית ‘אוטונומי’ (Autonomy) ב-1996, ותמך בכמה חברות טכנולוגיה מצליחות, איש העסקים נתפס בעיני כמה כתשובה של בריטניה למייסד מיקרוסופט ביל גייטס.

איל הטכנולוגיה הבריטי עשה את עושרו על ידי מכירת החברה שלו אוטונומי לענקית המחשוב האמריקאית HP ב-2011 תמורת 11 מיליארד דולר. הסנדיי טיימס העריך את הונו בכ-650 מיליון דולר לפחות. 

בשנת 2018, התובעים בארה”ב הגישו כתב אישום נגד לינץ’ והאשימו אותו בניפוח של שווי החברה. הם טענו כי הוא הסתיר את הצד ההפסדי של החברה במכירת חומרה מחדש, וכן האשימו אותו בהפחדה או תשלום שוחד לאנשים שהעלו חששות.

אולם, מאבק משפטי בעקבות הרכישה המתוקשרת התרחש במשך יותר מעשור, הוא זוכה בארה”ב ביוני מאשמת הונאה, שבגינן עמד בפני שני עשורים בכלא.

אסון ביאכטה היוקרתית: “ביל גייטס” הבריטי ובכיר במורגן סטנלי נעדרים

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן