חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיליון יורו ליום: האיחוד האירופי יקנוס את הונגריה בשל הפרת חוקי ההגירה

בית המשפט יקנוס את הונגריה במיליון יורו ליום עד שהיא תעמוד בחוקי הפליטים של האיחוד האירופי - הפרת כללים "חסרת תקדים" • ויקטור אורבן: "נראה כי מהגרים בלתי חוקיים חשובים יותר לפקידים בבריסל מאשר האזרחים האירופים שלהם"

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן | צילום: שאטרסטוק

הונגריה תיקנס במיליון יורו ליום עד שהיא תעמוד בחוקי ההגירה של האיחוד האירופי. בנוסף, בית המשפט האירופי גם מחייב את בודפשט לשלם 200 מיליון יורו בגין הפרת כללים “חסרת תקדים”.

הונגריה חויבה לשלם קנס של 200 מיליון יורו בשל סירובה לשמור על זכויותיהם של מבקשי מקלט. בית המשפט האירופי לצדק בלוקסמבורג גם הורה לבודפשט לשלם מיליון יורו ליום עד שתעמוד בחוקי האיחוד האירופי המבטיחים לפליטים את הזכות לתבוע מקלט בגבולות הונגריה.

בפסק דין גדול שניתן ביום חמישי, אמר בית המשפט שהונגריה הפגינה “התחמקות מכוונת” ביישום מדיניות האיחוד האירופי, שהיא תיארה כ”הפרה חסרת תקדים וחמורה במיוחד של חוקי האיחוד האירופי” ו”איום משמעותי על אחדות החוקים של האיחוד האירופי. לעקרון השוויון של המדינות החברות”.

הקנס היה גבוה ממה שדרשה הנציבות האירופית, המנהלת של האיחוד האירופי, שלקחה את הונגריה לבית המשפט בלוקסמבורג. השופטים זיהו גם “נסיבות מחמירות”, לרבות התנהגות חוזרת שתרמה לחומרת הקנס.

בתגובה לפסק הדין, ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, תיאר את פסיקת בית המשפט כ”שערורייתית ובלתי מתקבלת על הדעת”, והוסיף: “נראה כי מהגרים בלתי חוקיים חשובים יותר לפקידים בבריסל מאשר האזרחים האירופים שלהם”.

פסק הדין מתייחס לפסיקה משנת 2020 שקבעה כי הונגריה הפרה את חוק ההגירה של האיחוד האירופי על ידי הגבלת זכויות הפליטים והמהגרים לתבוע מקלט בדרכים רבות, כולל על ידי החזקת מבקשי מקלט במחנות המעבר ב-Röszke ו-Tompa באזור גבולה עם סרביה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה