חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיקרוסופט: כ-8.5 מיליון מחשבים ברחבי העולם הושבתו בגלל התקלה הגלובלית

מיקרוסופט מסרה כי היא מעריכה שברחבי העולם הושבתו כ-8.5 מיליון מחשבים עקב ההפסקה שנגרמה על ידי עדכון של חברת אבטחת הסייבר, CrowdStrike ביום שישי • חברות רבות ברחבי העולם עדיין מתמודדות עם בעיות בעקבות התקלה ועובדות על מנת לתקן את הנזק שנגרם

חברת אבטחת הסייבר CrowdStrike | צילום: שאטרסטוק

תקרית הסייבר החמורה בהיסטוריה? מיקרוסופט מסרה אתמול (שבת) שהיא מעריכה ש-8.5 מיליון מחשבים ברחבי העולם הושבתו בגלל תקלת המחשוב העולמית.

התקלה הגיעה מחברת אבטחה בשם CrowdStrike ששלחה עדכון תוכנה פגום למספר העצום של לקוחותיה. מיקרוסופט, שעוזרת ללקוחותיה להתאושש ולחזור לשגרה כתבה: “כרגע אנו מעריכים שעדכון CrowdStrike השפיע על 8.5 מיליון מכשירי ווינדוס”.

דיוויד ווסטון, סגן נשיא, מערכות הפעלה בחברה, אומר שהמספר הוא פחות מ-1% מכלל מכשירים מבוססי ווינדוס ברחבי העולם, אך “ההשפעות הכלכליות והחברתיות הרחבות משקפות את השימוש ב-CrowdStrike על ידי ארגונים המפעילים שירותים קריטיים רבים”.

מנכ”ל CrowdStrike ג’ורג’ קורץ, אמר בהצהרה ברשת החברתית X כי “הפגם נמצא בעדכון תוכן יחיד עבור מארחי ווינדוס.” וכי “זה לא אירוע אבטחה או מתקפת סייבר. הבעיה זוהתה, בודדה ותיקון נפרס”.

הנפילה בשל תקלת המחשבים הייתה בקנה מידה עצום וכבר נכנסת לרשימה כאחת מתקריות הסייבר הקשות בהיסטוריה לפי המספר שמעריכה מיקרוסופט. 

מיקרוסופט | צילום: שאטרסטוק

הקרובה ביותר לכך היא מתקפת הסייבר WannaCry בשנת 2017, שלפי ההערכות השפיעה על כ-300,000 מחשבים ב-150 מדינות. כמו כן, הייתה גם הפסקה גדולה של שש שעות בשנת 2021 בחברת מטא, שמפעילה את אינסטגרם, פייסבוק ווואטס אפ. 

התקרית עדיין גורמת לבעיות ברחבי העולם כאשר חברות תעופה, בנקים, בתי חולים ועסקים פועלים להתאושש מהנזק שנגרם בשל עדכון התוכנה הפגום. תעשיית התעופה התאוששה בשבת מההפסקה שגרמה לביטול אלפי טיסות, והותירו נוסעים תקועים או טיסות מתעכבות מכיוון ששדות התעופה נקלעו להפסקת המחשבים.

תקלת המחשוב העולמית: “ייקח שבועות לתקן את הנזק”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן