חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי הוא מייסד טלגרם פבל דורוב שנעצר בצרפת?

המיליארדר הרוסי-צרפתי ומייסד טלגרם פבל דורוב בן ה-39 נעצר בשבת בנמל תעופה ליד פריז והוא נחקר בחשד כי התעלם מפעילות פלילית באפליקציה שלו • המעצר עורר תגובות נרחבות כשרוסיה יצאה להגנתו וכך גם אילון מאסק שכתב כי זה: "תקדים מסוכן לחופש הביטוי" • לפי הדיווחים, לטלגרם יש כמיליארד משתמשים ברחבי העולם | מי הוא מייסד טלגרם פבל דורוב ומה עומד מאחורי המעצר שלו?

פבל דורוב | צילום: שאטרסטוק

מי הוא מייסד טלגרם שנעצר בצרפת? פבל דורוב, יזם טכנולוגי בן 39 ויליד רוסיה בעל מספר אזרחויות נעצר בצרפת בשבת האחרונה על ידי הרשויות במדינה.

מי אתה פבל דורוב?
פעם כונה “צוקרברג הרוסי”, יזם הטכנולוגיה פאבל דורוב עשה לעצמו שם כמייסד של מטבע קריפטוגרפי ושתי רשתות חברתיות פופולריות מאוד.

דורוב הסתבך עם הרשויות ברוסיה ובעולם, ובסוף השבוע הוא נעצר בשדה תעופה ליד פריז על רקע האשמות הקשורות לאפליקציית ההודעות “טלגרם”, כך לפי התקשורת הצרפתית.

בגיל 22 הוא השיק את הרשת החברתית הראשונה שלו, VKontakte (VK), פלטפורמה המשרתת משתמשים בשפה הרוסית, שהתבררה כפופולרית יותר מפייסבוק ברוסיה.

הוא עזב את המדינה ב-2014 לאחר שסירב לקבל את דרישות הממשלה לסגור את קבוצות האופוזיציה ב-VK ולמסור נתונים אישיים לשירותי הביטחון של רוסיה. 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

מעצר פוליטי?
המעצר עורר תגובות נרחבות בעולם. אתמול (שלישי) דובר מטעם פוטין אמר לכתבים כי “ההאשמות חמורות מאוד”.

עוד הוסיף “הם דורשים בסיס לא פחות רציני של ראיות. אחרת הם זה יהיה ניסיון ישיר להגביל את חופש התקשורת”, כך לפי רויטרס.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הדגיש ביום שני שהמעצר היה במסגרת חקירה משפטית ו”בשום אופן הוא לא החלטה פוליטית”.

בעקבות מעצרו של דורוב בצרפת גם ממשלת הודו פתחה בחקירה על “השימוש לרעה לכאורה של האפליקציה בפעילויות פליליות כמו סחיטה והימורים”, דיווח אתר החדשות ההודי Moneycontrol.

במקביל, אילון מאסק מתח ביקורת על המעצר וכינה אותו: “תקדים מסוכן לחופש הביטוי”.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת “לא החלטה פוליטית” | צילום: שאטרסטוק

למה דורוב נעצר?
דורוב נעצר בצרפת לאחר שנחת בנמל התעופה לה בורז’ה ליד פריז, ולפי הדיווחים לא הואשם אך הוא במעצר ונחקר על ידי סוכנות אכיפת חוק המטפלת בפשעים פיננסיים בצרפת.

תובע בפריז אמר כי חקירה של פעילות פלילית בטלגרם נפתחה ביולי וישנם מספר אישומים הקשורים ל”חומרי התעללות מינית בילדים, סחר בסמים, הונאה, הלבנת הון, סיוע לעסקאות פליליות וסירוב לשתף פעולה עם החוק אכיפה”, לפי הטיימס.

לא הפעם הראשונה שטלגרם נכנסת לצרות
רוסיה אסרה על טלגרם ב-2018 לאחר שלא צייתה לצו בית משפט המבקש גישה להודעות המוצפנות של המשתמשים שלה, אם כי האיסור הוסר שנתיים לאחר מכן כי התברר שהוא בלתי ניתן לאכיפה.

גרמניה הנפיקה קנסות של כ-5 מיליון דולר נגד טלגרם ב-2022 לאחר שממשלתה אמרה שהיא לא קבעה דרך חוקית לדיווח על תוכן לא חוקי, דיווחה AP.

ברזיל גם אסרה זמנית את טלגרם באפריל האחרון מכיוון שהיא לא סיפקה נתונים על קבוצות ניאו-נאציות שעמדו מאחורי מספר מקרי ירי בבית ספר.

הפופולריות בעלייה, אפליקציית טלגרם | צילום: שאטרסטוק

פופולריות בעלייה
לפי הדיווחים של הרשת החברתית יש לה יותר מ-950 מיליון משתמשים. נכון ליום שלישי, היא דורגה במקום הראשון בהורדות בחנות ה-App Store, ככל הנראה אפקט סקרנות בגלל הסיקור התקשורתי של המעצר.

דיווח: מייסד טלגרם פבל דורוב נעצר בפריז

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן