חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלחמת הסחר: ביידן מעלה מכסים על מוצרים המיובאים מסין

ממשל ביידן הודיע ​​על תכניות להטיל מכסים חדשים על רכבים חשמליים סיניים, סוללות מתקדמות, תאים סולאריים, פלדה, אלומיניום וציוד רפואי - מהלך שמגביר את החיכוך בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם

פלדה | צילום: שאטרסטוק

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן, מעלה את המכסים על מגוון רחב של מוצרים המיובאים מסין — בין השאר, מוליכים למחצה, סוללות, תאים סולאריים ומחצבים קריטיים — בניסיון לחזק את הייצור המקומי האמריקאי מול המעצמה הסינית. בכך, ביידן ממשיך את דרכו של טראמפ שהעלה את גובה המס על רכבים חשמליים ב-25% כשהיה נשיא. 

עליית מחירי המכסים מגיעים בעיצומו של קמפיין בחירות בין הנשיא ג’ו ביידן לקודמו הרפובליקני, דונלד טראמפ, שבו שני המועמדים מתחרים כדי להראות מי מפעיל יד קשה יותר כלפי סין. הממשלה הסינית מיהרה להגיב ופרסמה ביום שלישי הצהרה כי המכסים “ישפיעו ברצינות על אווירת שיתוף הפעולה הדיפלומטי”.

סביר להניח שלתעריפים לא תהיה השפעה אינפלציונית רבה בגלל האופן שבו הם בנויים. פקידי ממשל אמרו שהם חושבים שהמכסים לא יסלימו את המתיחות עם סין, אך הם כן מצפים שסין תבדוק דרכים בהן היא יכולה להגיב על המסים החדשים שהוטלו על מוצריה.

התעריפים אמורים להיות מוחלפים בהדרגה במהלך שלוש השנים הקרובות, כאשר אלה שייכנסו לתוקף בשנת 2024 יכסו רכבי חשמליים, מזרקים, מחטים, פלדה ואלומיניום ועוד. כרגע יש מעט מאוד רכבי ם חשמליים מסין בארה”ב, אבל גורמים רשמיים חוששים שדגמים במחירים נמוכים שהתאפשרו על ידי סובסידיות ממשלתיות סיניות עלולים בקרוב להתחיל להציף את השוק האמריקאי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה