חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשלת בריטניה הנכנסת הודיעה על כוונתה לחדש את הסכם הסחר עם ישראל

חדשות טובות: ממשלת הלייבור בבריטניה הודיעה אתמול על כוונתה לחדש את שיחות הסכם הסחר החופשי עם ישראל • בריטניה היא יעד הייצוא הגדול ביותר של ישראל באירופה והיא שותפת הסחר הרביעית בעולם

קיר סטארמר, ראש ממשלת בריטניה | צילום: שאטרסטוק

מזכיר המדינה הבריטי לענייני מסחר, ג’ונתן ריינולדס, הודיע אתמול (שלישי) ​​על כוונת ממשלת הלייבור להמשיך במשא ומתן עם ישראל על הסכם סחר חופשי. 

“הכרזה זו תתניע את תהליך החזרת המשא ומתן לחדר עם עמיתים בהקדם האפשרי, כשהסבב הראשון של שיחות הסחר תחת הממשלה החדשה צפוי להתקיים במהלך הסתיו”, כך כתב המשרד לעסקים ומסחר בבריטניה.

לונדון, בריטניה | צילום: שאטרסטוק

במינהל סחר חוץ מסבירים שההסכם הקיים בין בריטניה לישראל מבוסס על הסכם הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי משנת 1995, שתי המדינות שותפות בראיית הצורך בהסכם אס”ח עדכני ומודרני יותר המתאים לסחר הגלובלי כיום.

בריטניה הינה יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל באירופה והיא שותפת הסחר הרביעית בעולם בייצוא וביבוא סחורות ושירותים אחרי ארה”ב, סין והאיחוד האירופי. היקף הסחר בסחורות ושירותים בשנת 2023 עמד על כ- 9 מיליארד דולר, ירידה של כ-10% בהשוואה לשנת 2022.

עיקר יצוא הסחורות הישראלי לאי הבריטי בשנת 2023 הורכב מכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (32%) והערכת יצוא השירותים לשנת 2022 מעלה היקף של כ-4.1 מיליארד דולר מתוכם כ-60% שירותי מחשוב – תוכנה, סייבר, מו”פ ופינטק, כך לפי משרד הכלכלה. 

סחורה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מנהל מינהל סחר חוץ, רועי פישר: “בריטניה היא הכלכלה השישית בגודלה בעולם ושותפת הסחר הרביעית בגודלה של ישראל. שדרוג ההסכם יאפשר הרחבה משמעותית של הסחר וההשקעות אל תחומים אשר טרם נכללים בהסכם הנוכחי וישדרג משמעותית את מעמדן של חברות ישראליות בשוק הבריטי”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן