חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשל ביידן מקדם הקמת קרן עושר ריבונית שתחזק את כלכלת ארה״ב

ממשל ביידן בוחן הקמת קרן הון ריבונית בארה"ב בהובלת היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וסגנו • הצעה למאגר הון להשקעה במגזרים אסטרטגיים הועלתה גם על ידי דונלד טראמפ ויכולה להביא לתמיכה דו-מפלגתית במהלך

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן | צילום: שאטרסטוק

עוזריו הבכירים של הנשיא ג’ו ביידן פיתחו הצעה ליצירת קרן הון ריבונית שתאפשר לארה”ב להשקיע באינטרסים של ביטחון לאומי כולל טכנולוגיה,  אנרגיה וחוליות קריטיות בשרשרת האספקה, כך מפרסם בלומברג ביום שישי.

העבודה מאחורי הקלעים של היועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן וסגנו, דייל סינג, זהה להצעה שהעלה ביום חמישי המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, שקרא להקים קרן השקעות בבעלות ממשלתית למימון “מאמצים לאומיים גדולים” במהלך נאום בפני הפורום הכלכלי של ניו יורק.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג’ייק סאליבן | צילום: שאטרסטוק

לפי הדיווח, סאליבן וסינג עבדו על הפרויקט במשך חודשים ונפגשו עם כלכלנים במועצה לביטחון לאומי כדי לדון בגודל, מבנה, מימון, מנהיגות ומעקות בטיחות פוטנציאליים לקרן המוצעת.

אולם, מבנה המודל ואופן ההשקעה נותרו לא ברורים. ובכל זאת, התמיכה הפומבית של טראמפ לרעיון יכולה לספק מומנטום דו-מפלגתי ליוזמה החדשה.

כלכלת ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

התמודדות עם יריביהם של ארה”ב בחומרים קריטיים ובטכנולוגיה מתפתחת היא מניע מרכזי של הפרויקט. למשל, תאגיד ההשקעות של סין, ביצע השקעות ניכרות במשאבי טבע, תוך מינוף יתרות המט”ח של המדינה.

אלה שעובדים על המאמץ עובדים במרץ למסד את ההצעה במהלך החודשים הנותרים של כהונתו הנשיאותית של ביידן, נכתב בבלומברג.

הם מאמינים שקרן כזו יכולה לסייע בחיזוק האינטרסים של ארה”ב על ידי מתן הון עצמי בהפסד ראשון, ערבויות או מימון גישור לחברות לא נזילות אך סולבנטיות המתחרות עם חברות סיניות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן