חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניות הבנקים הובילו בעלייה של 2%; מדד ת”א 90 עלה ב-1.5%

השקל שמר על יציבות מול הדולר, אך נחלש מול הליש"ט והאירו ונסחר ב-4.7 שקלים ו-4 שקלים בהתאמה • תשואת האג"ח הממשלתי זינקה ל-5% לראשונה מזה 13 שנים

הבורסה לניירות ערך בת"א | צילום: שאטרסטוק

המסחר בשוק המניות בת”א התנהל אתמול (שלישי) בעליות שערים שהתחזקו לקראת סיום המסחר, כאשר מדד ת”א-35 עלה בכ-0.8% מדד ת”א-125 עלה בכ-1% ומדד ת”א-90 עלה בכ-1.5%. כך עולה מסקירת מחלקת המחקר של הבורסה לני”ע בת”א.

מדד ת”א בנקים-5 עלה היום בכ-2% בהובלת דיסקונט, פועלים ולאומי, ומניות הבנקים משכו מעלה גם את מדדי הבורסה העיקריים. בנק לאומי דיווח היום את דוחותיו הכספיים לרבעון הראשון של 2024, לפיהם רשם רווח של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון בשיעור של 20.2%, אחרי שמימש נכס בשווי של 634 מיליוני שקלים בחודש שעבר.

מדד ת”א ביטוח עלה היום בכ-1.8%, בהובלת כלל עסקי ביטוח ומנורה. מדדי הנדל”ן התחזקו היום, בראשם מדד ת”א בנייה, אשר עלה בכ-2%. מדד ת”א מניב ישראל עלה בכ-1.6% ומדד ת”א נדל”ן עלה בכ-1.4%.

השקל שמר היום על יציבות מול הדולר ונסחר ב-3.67 שקלים. מול הלירה שטרלינג השקל נחלש ב-0.6% ונסחר ב-4.7 שקלים ומול האירו הוא נחלש בשיעור דומה ונסחר כקרוב ל-4 שקלים.

הריבית הזניקה את האג”ח הממשלתי
לאחר החלטת הריבית אמש, שינויים קלים נרשמו בשוק איגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. איגרת החוב של מדינת ישראל ל-10 שנים, אשר תשואתה חצתה אמש את ה-5%, לראשונה מזה 13 שנים, זכתה לביקושים ערים יחסית בהנפקת האוצר היום.

הלמ”ס פרסמה היום את נתוני הלינות במלונות לחודשים ינואר-אפריל, ונתונים אודות ענף החקלאות בישראל לשנת 2023, לפיהם, בין היתר, כי מספר הלינות זינק בשל לינות המפונים ונרשמה עליה של כ-8% בערך התפוקה החקלאית ועליה של כ-14% בערך היצוא החקלאי.

ישראל קנדה זינקה בעקבות דיווח על החברות הבנות
מדיווחים הנצפים ביותר באתר המאיה של הבורסה עולה, כי חברת ישראל קנדה (3.5%+) – דיווחה כי חברות בנות (80%) זכו במכרז לרכישת קרקע להקמת מגדל ברחוב דובנוב בתל אביב בכ-437 מ’ שקל.

דליה אנרגיה דיווחה על הארכת מועדים בהסכם רכישת חשמל ממתקני ייצור באנרגיה ירוקה מחברה בת של טראלייט. ושותפות סמארט אגרו התקשרה עם “נוף” בהסכם השקעה מסוג SAFE והגישה בקשה לרשות החדשנות לאישור הפרויקט של נוף.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן