חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניית נייקי צוללת: החברה צופה ירידה של 10% בהכנסות ברבעון הנוכחי

נייקי חתכה את ההערכות לשנה כולה ואמרה שהיא מצפה שהמכירות ירדו ב-10% במהלך הרבעון הנוכחי שלה, בעיקר בשל ירידה בשוק הסיני • ברבעון הרביעי הפיסקאלי, ענקית נעלי הספורט ניצחה את הערכות הרווחים, אך נכשלה בציפיות המכירות של וול סטריט

חנות נייקי בדובאי | צילום: שאטרסטוק

מניית נייקי צנחה אתמול (חמישי) לאחר שהחברה חתכה את תחזית השנה כולה ואמרה כי היא צופה כי המכירות ירדו ב-10% במהלך הרבעון הנוכחי שלה, בשל מכירות חלשות בסין ומגמות צרכניות “לא אחידות” ברחבי העולם.

ענקית נעלי הספורט צופה כעת שהמכירות הפיסקאליות של 2025 ירדו, בהשוואה להערכות אנליסטים של עלייה של 0.9%. כמו כן, החברה צופה שהמכירות במחצית הראשונה ירדו בשיעור חד ספרתי גבוה, בהשוואה להערכות קודמות של ירידות בשיעורים החד ספרתיים הנמוכים.

“קאמבק בקנה מידה כזה לוקח זמן”, אמר מנהל הכספים של נייקי, מתיו פרנד, בשיחה עם אנליסטים. “למרות שהרבעונים הבאים יהיו מאתגרים, אנו בטוחים שאנו ממקם מחדש את נייקי כדי להיות תחרותית יותר עם פורטפוליו מאוזן יותר כדי להניע צמיחה בת קיימא, רווחית וארוכת טווח”, כך לפי CNBC. 

החברה מתמודדת עם במכירות המקוונות, ירידות מתוכננות בזכיונות הנעלה קלאסיים, “אי-ודאות מאקרו מוגברת” באזור סין ו”מגמות צרכניות לא אחידות” בשווקי נייקי, אמר פרנד.

חנות נייקי בהונג קונג, סין | צילום: שאטרסטוק

מאמצי נייקי לקיצוץ בעלויות מניבים פירות ובדוחות הכספיים ברבעון הרביעי של 2023 ראו זאת אך היא עדיין נפלה בהכנסותיה. בהתבסס על סקר אנליסטים של LSEG הרווח למניה עומד על 1.01 דולר מתואם לעומת 83 סנט צפוי וההכנסות על 12.61 מיליארד דולר לעומת 12.84 מיליארד דולר צפוי. 

הרווח הנקי המדווח של החברה לתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ב-31 במאי היה 1.5 מיליארד דולר, או 99 סנט למניה, בהשוואה ל-1.03 מיליארד דולר, או 66 סנט למניה, שנה קודם לכן. המכירות ירדו ל-12.61 מיליארד דולר, ירידה של כ-2% לעומת 12.83 מיליארד דולר בשנה הקודמת.

בשנת הכספים 2024, נייקי רשמה מכירות של 51.36 מיליארד דולר, וזה קבוע בהשוואה לשנה הקודמת. זהו הקצב האיטי ביותר של צמיחת המכירות השנתית שראתה החברה מאז 2010, למעט מגפת הקורונה. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה