חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנסה לייצר עוד רווחים: אפל עשויה לגבות מהמנויים 20 דולר עבור תוכנת ה-AI שלה

תוכנת הבינה המלאכותית של אפל כרוכה בעלויות גבוהות אותן תרצה לגלגל למנויים שלה • חטיבת השירותים של אפל הכניסה 24.2 מיליארד דולר ברבעון השני – חברת חומרה שמצליחה לייצר רווחים מתוכנה

דפדפן ספארי במכשיר אייפון של אפל | צילום: שאטרסטוק

הענקית אפל עשויה בקרוב לגבות מהמשתמשים שלה עוד 20 דולר עבור תוכנת הבינה המלאכותית שלה, כך מסרו אנליסטים ל-CNBC. החברה רוצה להגביר צמיחה מהשירותים שהיא מציעה ולהפוך אותם לרווחיים.  אפל הכריזה על מערכת הבינה המלאכותית שלה בחודש יוני, המערכת כוללת יכולת ליצור מיילים ותמונות באופן אוטומטי.

על פי האנליסטים, אפל יכולה כעת לגבות מנוי עבור האפליקציות המתקדמות. ניל שאה, שותף ב-Counterpoint Research, אמר ל-CNBC כי ההשקעה בבינה מלאכותית יקרה ואפל תרצה כעת לגלגל  את העלות הזו על המשתמשים שלה. “התוכנה והשירותים הופכים את זה למשתלם יותר עבור אפל להעביר העלויות הלאה עם מודל המנוי של Apple One”, אמר שאה בראיון ל-CNBC בשבוע שעבר.

עבור תוכנות ה-AI היוקרתיות העלות היא 19.95 דולר לחודש כאשר המערכת מעניקה למשתמשים גישה לשירותים השונים של החברה כולל “אפל מיוזיק”.

חטיבת השירותים של אפל הכניסה 24.2 מיליארד דולר ברבעון השני, מה שהופך אותה לייחודית מכיוון שחברות חומרה רבות אחרות לא הצליחו לייצר רווחים מתוכנה.

“כתוצאה מכך, היא יצרה תקדים, המשתמשים שלה צריכים לשלם עבור שירותי פרימיום נוספים. על בסיס זה, לא ניתן לשלול שאפל עשויה לבחור לגבות תשלום עבור תכונות מתקדמות יותר במסגרת Apple Intelligence שלה”, אמר מומחה בתחום. עוד הוסיף כי Apple Intelligence יכולה לתת לענקית האמריקנית אפשרות להשיק שירות מנוי מצורף עם שירותים שונים במחיר אחד.

אם אפל תתחיל לגבות תשלומים עבור המערכות היוקרתיות שלה עם שירותים מתקדמים של בינה מלאכותית, היא לא תהיה יוצאת דופן בענף הטכנולוגיה. חברות נוספות גובות תשלום עבור תוכנות בינה מלאכותית, כך ל-OpenAI יש דמי מנוי לתכונות ChatGPT מתקדמות ומיקרוסופט גובה תשלום עבור כלי ה-AI Copilot שלה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן