חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעודדים את הגעתם לארץ: אושרו הטבות לעולים חדשים הרוכשים דירה ראשונה

העולים הרוכשים דירה ראשונה יקבלו פטור ממס רכישה עבור דירה ששוויה לא עולה על 1.978 מיליון שקל, בסכום הגבוה יותר ועד 6 מיליון שקל – ישלמו מס רכישה של  0.5% • שר העלייה והקליטה: "מאז תחילת המלחמה, העלייה לישראל נמשכת וההתעניינות גוברת"

עולים חדשים מגיעים לישראל, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

הטבות לעולים החדשים הרוכשים דירה ראשונה בארץ: ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) הטבות בתחום הנדל”ן לעולים חדשים, על פי ההטבות עולים שרכשו דירה יחידה לא ישלמו מס רכישה אם מחיר הדירה עד 1,978,745 שקל, בסכום הגבוה יותר ועד 6 מיליון שקל, ישלמו העולים מס רכישה של חצי אחוז. מדובר בתיקון לתקנות מיסוי מקרקעין, המתייחס להטבות שלהן זכאים עולים חדשים.

עוד על פי התקנות, על החלק בדירה העולה על 6 מיליון שקל ,ישלם העולה החדש מס רכישה בשיעורים הרגילים הקבועים ברכישת דירה יחידה. אם מדובר בדירה יקרה יותר ששוויה הוא יותר מ-20 מיליון שקל, לא תינתן ההטבה.

מטרת התקנות היא לעודד עלייה לארץ באמצעות הטבות למי שרוכש דירה בישראל. עד כה שילמו העולים החדשים מס רכישה של חצי אחוז על חלק השווי שעד למדרגה הראשונה העומדת על 1.978 מיליון שקל,  ו-5% מעל המדרגה הראשונה, בין אם מדובר בדירה יחידה או בדירה נוספת. מצב זה יצר מציאות שבה ההטבה לא הועילה לעולים שרכשו דירה יחידה וראשונה ומצד שני נוצרה הטבה משמעותית לעולים הרוכשים דירה נוספת, וזאת בניגוד למדיניות הממשלתית להגדלת נטל מס הרכישה על משקיעים במטרה להביא לירידת מחירי הדיור.

כעת, כאמור, תוקנה ההטבה כך שעולים הרוכשים דירה יחידה ישלמו מס מופחת ועולים הרוכשים דירה נוספת ישלמו את שיעורי המס הרגילים. עם זאת, נקבע כי עולה הרוכש זכות בבית עסק יוסיף לשלם את שיעורי המס המופחתים שהיו נהוגים עד כה. עוד נקבע כי מי שעלה לארץ לפני תחילתן של התקנות יוכל לבחור שיחולו לגביו הוראות התקנות כנוסחן לפני התיקון או הוראות החוק כנוסחן אחרי התיקון לפי בחירתו.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, אמר בעקבות אישור ההטבות, “מדינת ישראל מחבקת את העולים. במיוחד בעת הזאת, אנחנו כמדינה צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי להקל על עולים חדשים מרחבי העולם ששבים הביתה. היום עשינו עוד צעד חשוב למען העולים ולמען מדינת ישראל. אני מודה לרשות המסים, לשר העלייה והקליטה אופיר סופר על עבודתו החשובה וליו״ר ועדת כספים על ההתגייסות למען הצעד הצודק”.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, ברך על אישור המהלך, “מדובר בבשורה שתסייע לעולים הרבים להסתגל בארץ ותעודד מתעניינים בעלייה לקבל החלטה ולעלות ארצה. מאז תחילת המלחמה, העלייה לישראל נמשכת וההתעניינות גוברת. משרד העלייה והקליטה פועל במלוא המרץ להקל על העולים בתחומים שונים, כולל סיוע בדיור, לימודי עברית, מעטפת קהילתית ולימודים אקדמיים”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן