חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעל הצפי: כלכלת ארה”ב צמחה ב-2.8% ברבעון השני

כלכלת ארה"ב ממשיכה להתחזק והיא צומחת בשיעור של 2.8% ברבעון השני • קצב הרבעון השני מסמן האצה חדה משיעור של 1.4% ברבעון הראשון

יו"ר הפד, ג'רום פאוול | צילום: רויטרס

כלכלת ארה”ב צמחה בקצב שנתי חזק של 2.8% ברבעון השני, מה שמסמן האצה חדה משיעור של 1.4% ברבעון הראשון, כך לפי נתוני משרד המסחר שפורסמו היום (חמישי). 

הדו”ח שפורסם מספק תמונת מצב של הכלכלה האמריקאית, שנתיים לאחר שהאינפלציה הגואה דחקה את הפדרל ריזרב להתחיל להעלות את הריבית בקצב המהיר ביותר מזה עשרות שנים. 

בעוד שארה”ב, לפי מדדים רבים, מצליחה היטב גם על רקע שיעורים גבוהים, וקצב האינפלציה התקרר, אמריקאים רבים אינם מרוצים מעליות מחירי המזון, מכוניות ונדל”ן שזינקו לעומת מחירים שהיו לפני כמה שנים.

מכולת בארה”ב | צילום: שאטרסטוק

הפדרל ריזרב, ששמר את הריבית בשיא של שני עשורים מאז הקיץ שעבר, צפוי להתחיל להוריד את הריבית כבר בספטמבר אך שום דבר אינו בטוח.

בדיון מול הקונגרס החודש, אמר יו”ר הפד, ג’רום פאוול, שארצות הברית “איננה עוד כלכלה מחוממת יתר על המידה”, במידה רבה הודות לשוק העבודה המתמתן. “התנאים חזרו בערך למקום בו הם עמדו ערב המגיפה: חזקים, אך לא מחוממים יתר על המידה”, הוסיף. כמו כן, הוא סירב לומר אם תהיה הורדת ריבית בזמן הקרוב. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן