חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“מפרוץ המלחמה הגיעו ארצה כ-14 אלף עובדים זרים לענף הבניין”; 200 מהם מטורקיה

ח"כ רביבו: "הגיעו לכאן 200 טורקים יותר מדי, רק מכיוון שהאח של ארדואן הוא אחד הבעלים של החברה שהביאה אותם. שיבקשו עבודה מארדואן" • בוועדה המיוחדת לעובדי בניין הועלו טענות קשות כלפי משרד השיכון: "אתם לא עונים לטלפונים. הענף בקריסה"

עובדי בניין | צילום: שאטרסטוק

הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח”כ אליהו רביבו (הליכוד) דנה אתמול (יום ב’) במצב העובדים הזרים בענף הבניין. בדיון נטען כי עובדים זרים שהגיעו לעבוד בענף הבניין, לא עברו את תהליך המבחן והמיון, מה שגרם להגעת עובדים לא מקצועיים. הטענות של הקבלנים נשמעו כלפי עובדים שהגיעו מהודו.

מנהלת אגף אסטרטגיה במשרד השיכון גב’ מיכל ארן אמרה, כי הטענות על חוסר מקצועיות ההודים נשמעות רק על העובדים שמגיעים בהסכמים הבילטרליים ולא כאלו שהגיעו באופן עצמאי. אין לנו נתונים על מספר התלונות. לדעתי, אמרה ארן, העובדים ההודים נמצאים פה מעט מידי זמן על מנת לקבל החלטות. אף שאנו לא ממיינים על בסיס שפה, ההודים לא יודעים לדבר אנגלית, עובדה שמהווה חסם.

יו”ר הוועדה ח”כ אליהו רביבו אמר, אני פונה לתאגידים וקבלנים שהעסיקו עובדים לא מקצועיים, או שלא עברו תהליך מיון, שיפנו לוועדה, או למשרד השיכון עם פרטי העובד. אם יתברר שעובד הגיע לכאן בטעות כעובד בניין, העובד יעזוב את הארץ וההגעה של עובד במקומו תהיה בתעדוף גבוה.

עוד אמר ח”כ רביבו, אני מציע שמשרד השיכון יקיים בדיקה רנדומלית של העובדים בשטח, כדי לבחון את המקצועיות שלהם. לבחון אותם במבחן זהה למבחן שהעובדים עברו בארץ מוצאם. אם יתברר שיש ממש בטענות, הנושא דורש חקירה.

נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

נציג רשות האוכלוסין ישי לוי אמר, כי מה-7 באוקטובר, הגיעו ארצה 13,742 עובדים זרים לענף הבניין, כ-200 מהם מטורקיה. ח”כ רביבו אמר שאלו 200 יותר מידי. הגיע הזמן שנפסיק את ההתחסדות והתקרנפות הזאת. שיפנו לארדואן שימצא להם תעסוקה. אחד מבעלי החברה הוא אח של נשיא טורקיה.

ח”כ רביבו הטיח בנציגי משרד השיכון שפניות של תאגידים לא נענו חודשיים ימים. “אתם לא עונים לטלפונים, גם לא להודעות שאני השארתי לכם”. רביבו הבהיר שלא הם אשמים “מנכ”ל משרד השיכון, שר השיכון וראש הממשלה אשמים. עד שלא יחליטו לנער את כל כשלי התחום, נמשיך להתרסק. הגיע הזמן שהמערכת תתעורר”.

רביבו הציע לאפשר מימון טיסות של העובדים על ידי התאגידים. ושהעובד יחזיר למעסיק את העלות בשלושה תשלומים ומקסימום מ-25% משכר העובד. עו”ד גאולה צמח ממשרד העבודה השיבה להצעה ואמרה, כי מבחינה משפטית אין מניעה להסדר כזה. אולם משרדה לא ינחה את התאגידים לבצע אותו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה