חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מפתיעה לטובה: האינפלציה בארה”ב ירדה בחודש יוני ל-3%

מדד המחירים לצרכן, ירד ב-0.1% ממאי, והעמיד את הריבית השנתית על 3%, סביב הרמה הנמוכה ביותר מזה יותר משלוש שנים • אופטימיות בשוק לגבי הורדת ריבית בספטמבר

מדד המחירים לצרכן בארה"ב | צילום: שאטרסטוק

עוד איתות להורדת הריבית? שיעור האינפלציה החודשי בארה”ב ירד בחדות בחודש יוני מאז השיא שנרשם ביוני 2022, לאחר שהפדרל ריזרב העלה את הריבית 11 פעמים ממרץ 2022 ועד יולי 2023 עד לטווח של 5.25%-5.5%. 

מדד המחירים לצרכן, מדד רחב של עלויות סחורות ושירותים בכלכלת ארה”ב, ירד ב-0.1% ממאי, והעמיד את השיעור של 12 חודשים על 3%, סביב הרמה הנמוכה ביותר מזה יותר משלוש שנים, כך דיווח משרד העבודה ביום חמישי. שיעור מדד כל הפריטים ירד מ-3.3% במאי, אז היה קבוע על בסיס חודשי. זו הייתה הפעם הראשונה מאז מאי 2020 שהשיעור החודשי הראה ירידה.

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בנטרול עלויות מזון ואנרגיה תנודתיים, מה שנקרא מדד הליבה עלה ב-0.1% בחודש וב-3.3% לעומת שנה שעברה, בהשוואה לתחזיות של 0.2% ו-3.4% בהתאמה, לפי הדו”ח של הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה. העלייה השנתית בשיעור הליבה הייתה הקטנה ביותר מאז אפריל 2021.

ירידה של 3.8% במחירי הבנזין עיכבה את האינפלציה לחודש, וקיזזה עליות של 0.2% הן במחירי המזון והן במקלט. עלויות הקשורות לדיור היו אחד המרכיבים הקשים של האינפלציה ומהוות כשליש מהשקלול במדד המחירים לצרכן, כך שנסיגה בקצב העלייה היא סימן חיובי נוסף.

בעוד שקובעי המדיניות של הפד מכוונים את האינפלציה ל-2% מדי שנה, דו”ח מדד המחירים לצרכן יוני מספק סיבה נוספת לכך שמגמת המחירים בכיוון הנכון. הבנק המרכזי מחזיק את ריבית ההלוואות שלו בטווח שבין 5.25%-5.50%, גם כשהאינפלציה ירדה בחדות במהלך השנים האחרונות.

בעקבות הדיווח, אנליסטים בשוק החוזים העתידיים של קרנות פד הגדילו את ההימור שלהם שהבנק המרכזי יוריד את הריבית בספטמבר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן