חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בוחרים מרחוק: שר הכלכלה חתם על הסדר להצבעות דיגיטלית באגודות השיתופיות

המפונים, העקורים והמילואימניקים ביותר מ-90 ישובים וגופים כלכליים באזורי העוטף וקו העימות, יאפשרו לחבריהן להשתתף בניהול האגודות ממקום מושבם • ההצבעה תתאפשר באמצעות הצבעות דיגיטליות מרחוק

תושבי בארי שפונו לבתי מלון בים המלח | צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

ההצבעה הדיגיטלית תאפשר לחברי האגודות להשתתף בקבלת ההחלטות המכריעות הניצבות בפניהם ולהמשיך את הפעילות הכלכלית והניהולית החשובה של האגודה. מדובר בתושבים של עשרות יישובים, המאוגדים כאגודות שיתופיות, שפונו ממקומם, או גויסו למילואים ורבים מבניהם לא שבו לביתם.

מאחר ובעקבות מלחמת חרבות ברזל, רבים מהם לא היו נגישים להצבעות פיזיות. בין ישובים אלו, ניתן למנות את בארי, אורים, נירים, גבולות, כיסופים, רעים יכיני, נתיב העשרה בדרום ומרגליות, זרעית, שתולה, רמות נפתלי, יראון, מנרה ועוד רבות, בצפון הארץ.

התקנות עליהן חתם השבוע שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, מסדירות את השימוש בהצבעה הדיגיטלית באופן רחב, במטרה להתאים את המודל הכלכלי של אגודה שיתופית לעידן הדיגיטלי המודרני, ולהנגיש אותו לעולמות תוכן חדשים, כמו עולמות פיננסיים ואחרים.

קיבוץ כפר עזה, ה-7 באוקטובר | צילום: גילי יערי/פלאש 90

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: “אנחנו מנהלים פעילות שגרה, הפוגשת בימים אלו גם אתגרים ששעת החירום מחייבת ביצירת פתרונות עבורם. המעבר המתחייב של האגודות השיתופיות לפעול בהתאם לשוק העסקי באופן דיגיטלי, מתקדם ונגיש, ייתן גם מענה לעסקים וישובים רבים אשר ה-7.10 פגע בפעילותם והם מחויבים בהליך קבלת החלטות והמשך פעילות כלכלית, שיתאפשרו כעת באופן קל, כלכלי ואפקטיבי”

יש לציין כי בישראל למעלה מ-4,500 אגודות שיתופיות, התיישבותיות וכלכליות. הן מהוות תאגיד דמוקרטי, וחלק ניכר מהחלטותיהן מתקבלות באספה הכללית של החברים. אגודות אלו מקיימות הצבעות גלויות או חשאיות, ואלה מתקיימות באמצעים פיזיים. במתכונת זו קיים פוטנציאל לקשיים לא מבוטלים, שונים, כמו נגישות, חשאיות ואנונימיות, יעילות ושקיפות בסיכום התוצאות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה