חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקדונלד’ס נגד השמועות על מחיר מופקע: “המחירים לא עלו ב-100%״

לאחרונה מקדונלד'ס הפכה להיות סמל להעלאת מחירים מוגזמת בעקבות האינפלציה, מה שפוגע במוניטין שלה ובמכירות • נשיא מקדונלד'ס ארה"ב מוטרד מהתופעה ויוצא במכתב ישיר ללקוחות: "השמועות אינן נכונות, ארוחה ב-18 דולר נמכרה רק בסניף אחד בלבד מתוך כ-1300 סניפים, המחירים עלו ב-20% בלבד"

רשת מסעדות המזון המהיר מקדונלד'ס | צילום: שאטרסטוק

ענקית המזון המהיר מקדונלד’ס שוברת שתיקה בשל שמועות על העלאות מחירים ומביעה דאגה: נשיא מקדונלד’ס ארה”ב, ג’ו ארלינגר, פנה במכתב פתוח באתר החברה והדגיש בפני הלקוחות שמקדונלד’ס לא מעלה מחירים באופן קיצוני כנורמה בכל הסניפים. דבריו של הנשיא לא הכחישו לגמרי את השמועות, שכן קיימים סניפים שבהם המחיר גבוה אך ביקש לציין שהעלאת המחירים איננה גורפת וברוב הסניפים זה לא כך.

“המחיר הממוצע של ארוחת ביג מק בארה”ב היה 4.39 דולר ב-2019, למרות המגיפה העולמית ועליות מחירים בשרשרת האספקה, השכר והלחצים האינפלציוניים, העלות הממוצעת היא כעת 5.29 דולר, עלייה של 21% בלבד ולא של 100%”, כך מציין נשיא מקדונלד’ס במכתבו.

עוד המשיך והביע דאגה מהשמועות על ארוחה במחיר של 18 דולר, “ארוחה כזאת במחיר של 18 דולר נמכרה גם היא אבל זה קרה במקום אחד בלבד בארה”ב מתוך 13,700 סניפים. מדאיג שאנשים מאמינים לזה שזה הכלל ולא היוצא מן הכלל, אני מודאג גם מהאמירות על כך שהמחירים של ארוחות ביג מק עלו ב-100% מאז 2019”, כך צוטט ממכתבו שהתפרסם ב-CNN.

בשל האינפלציה הגבוהה ועליות המחירים הצרכנים האמריקאים חסכניים יותר ובין היתר מושפעת מכך גם ענקית המזון המהיר שחווה ירידה בביקורי הצרכנים בסניפים שלה. הסועדים מתוסכלים מהמחירים הגבוהים ומדירים את רגליהם ממסעדות כדי להפחית הוצאות, מקדונלד’ס מוטרדת מהשמועות שעוד מתדלקות את הרתיעה הטבעית של הצרכנים כרגע ממקומות בילוי והסעדה, מה שגורם להאטה במכירות וירידה בתנועת הלקוחות.

מקדונלד’ס חוותה גם לא מעט תלונות שהגיעו לאתר האינטרנט שלה על עליית מחירים מוגזמת בעקבות האינפלציה, תלונות שכרגע מבקש נשיא מקדונלד’ס ארה”ב להוכיח שהן מבוססות בעיקר על שמועות.

ההמבורגרים של מקדונלד’ס הפכו לסמל של מחירי מזון מהיר גבוהים מידי, התדמית של מחיר מופקע פוגעת ישירות במוניטין החברה ובמכירות ונראה כי מקדונלד’ס היא הראשונה לסבול מהתופעה. במטרה להחזיר אליה את הצרכנים, מקדונלד’ס מתכננת לצאת בקרוב עם מבצע ארוחה ב-5 דולר לזמן מוגבל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן