חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משבר בשוק מיץ התפוזים: האם המוצר יירד מהמדפים בארה”ב?

עליית מחירים קיצונית בשוק מיצי התפוזים מובילה את היצרניות המרכזיות בשוק בארה"ב לחפש אלטרנטיבות אחרות • בעיות מזג אוויר קיצוני בברזיל, היצואנית הגדולה של המוצר, הקפיצו את המחירים לרמות גבוהות מידי • בשנה האחרונה חלה עלייה של 77% במחיר

מיץ תפוזים | צילום: שאטרסטוק

בשל בעיות אספקה מתמשכות: משבר בתעשיית מיצי התפוזים בארה”ב כאשר כמה מהיצרניות הבולטות שוקלות לנטוש את מיץ התפוזים לטובת פירות חלופיים. תעשיית מיץ התפוזים נכנסה למשבר קשה בעיקר בשל תנאי מזג האוויר עם חום קיצוני, ירידת ביבול התפוזים בפלורידה ומזג אוויר קיצוני באיזורים העיקריים ליבולי תפוזים בברזיל, שהיא היצואנית הגדולה בעולם של מיץ תפוזים.

“יצרניות רבות ישנו את כמויות המיץ שהם שמים בתערובות שלהם כדי להוריד את מיץ התפוזים ולהגדיל מיצים אחרים, כמו מיץ אגסים, מיץ תפוחים, מיץ ענבים, כך שהם פחות מסתמכים על מיץ התפוזים” אמר מנתח שוק הסחורות קמפבל בקבוצת המחקר “מינטק” ל-CNBC.

החוזים העתידיים על מיץ תפוזים מרוכז קפואים, הנסחרים בבורסה בניו יורק, נסגרו ביום רביעי במחיר של 4.77 דולר לפאונד. הערכה שעליית המחירים תפגע עוד זמן רב ביצרניות גם לטווח הרחוק כאשר משנה לשנה השחקניות בשוק המיץ תפוזים רק רואות ירידה בביקוש משנה לשנה. ההיצע הנמוך של מיץ התפוזים גורם לעליית מחירים, שמרתיעה את הצרכנים עד שהם לא מוכנים לשאת יותר את העליות האלה ומתרחקים מהמוצר.

חום קיצוני בברזיל בשנה שעברה הוביל לבציר רע מאוד של תפוזים, מדובר בתפוקה הגרועה ביותר מזה שלושה עשורים. הבצורת הזאת בתפוזים גורמת לירידה חדה בייצור קופסאות תרכיז תפוזים, ברזיל הייתה אמורה לייצר 232.4 מיליון קופסאות תפוזים ב-2024 עד 2025 , מדובר בירידה של 24% בייצור.

שינויי האקלים הפחיתו באופן משמעותי את הייצור. בנוסף גם מחלה שפגעה בפירות הדר גרמה לתפוזים להיות מרים ועכורים והמיטה הרס במטעי התפוזים ברחבי העולם. בצורת, מחלות ובעייה בביקושים, שלושת הגורמים המרכזיים לעליית מחירי מיץ התפוזים. כעת מחיר מיץ התפוזים צפוי עוד לעלות לרמה של 5.15 דולר לפאונד.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן