חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות בדקו לקראת חג הפסח: מי הרשת הזולה ביותר?

בהשוואת מחיר סל של 155 מוצרים בין 44 רשתות מזון ארציות נמצא פער של 32% בין הרשת הזולה ביותר - רמי לוי, ליקרה ביותר – AM:PM • ההשוואה מתעלמת מהעובדה שהאחת היא רשת דיסקאונט והשנייה היא רשת נוחות הממוקמת במרכזי מגורים וזמינה במשך שעות ארוכות יותר ביממה • ההשוואה היומית תימשך עד ערב החג

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות בדקו את עלויות “סל צריכה” במספר רשתות מזון, לקראת הקניות לחג הפסח, ומצאו, נכון ליום הבדיקה, ה-2 באפריל (שלישי), שהרשת הזולה ביותר היא “רמי לוי” והיקרה ביותר היא AM:PM.

מדובר בפער של 32% בעלויות הסל בין הרשתות, שבמקרה שנבדק התבטא ב-929 שקלים. בחלק מהמוצרים נמצאו פערי מחירים של למעלה מ-100% בין הרשת הזולה ליקרה. המחיר הממוצע של הסל התייקר ב-4% בהשוואה למחירו הממוצע אשתקד, שמהווה התייקרות של 123 שקלים במקרה זה. מדובר בסל של 155 מוצרים, שהושוו בין 44 רשתות, להן פריסה ארצית, כולל אתרי אינטרנט.

עגלת קניות. סניף רמי לוי בירושלים, ארכיון | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בין הממצאים: רוטב עגבניות מרוכז פריניר – פער של 200%, קרם שוקולד השחר העולה – פער של 134%, קטשופ בקבוק לחיץ אסם – פער של 128%. במסגרת מבצע בו פתח משרד הכלכלה והתעשייה, יחד עם המועצה הישראלית לצרכנות, סל המוצרים הזה ייבדק מדי יום עד לערב החג.

ההשוואה מתבססת על נתוני מחירים שעובדו לאחר שנתקבלו מאתר השוואת המחירים Pricez. בדיקה זו תספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים והשוואה של עלות הסל בין הרשתות. את הנתונים ניתן למצוא באתרי משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות.

AM:PM, הכי יקרה לפי הבדיקה, אבל קרובה הביתה | צילום: אדם שולדמן/פלאש 90

עוד נכללים ב’סל הפסח’: מוצרי מזון ייחודיים לחג הפסח, כמו מצות, עוגיות לפסח וכדומה, מוצרי ניקוי, וכן מוצרי מזון שנקנים כל השנה אך נקנים בהיקפים גדולים יותר לקראת החג, כגון בשר דגים ועופות, פירות וירקות.

במשרד הכלכלה ובמועצה לצרכנות קוראים לצרכנים להשוות מחירים ולהעדיף קניות במקומות הזולים יותר. ראוי לציין שהמשרד מתעלם בהשוואתו ממשתנים כגון זמינות הסניפים: רשת כמו AM:PM פונה לתושבים הסמוכים לחנות והמזדמנים לה ופתוחה לציבור במשך שעות ארוכות יותר מרשתות המזון הגדולות.

גם חוויית הקנייה שונה בין רשתות פרימיום לבין רשתות דיסקאונט וכמו שכל צרכן יודע, המחיר הוא שיקול חשוב, אבל הוא לא היחיד.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן