חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הכלכלה מזהיר: נמכרים בשוק מוצרי ניקוי מסוכנים לבריאות

בשוק מוצעים מסיר שומנים בעל סיכון ממשי לעור, אקונומיקה של סנטר קלין בעלת תכולת כלור נמוכה ודליפה מהמיכל, מוצרים ללא אזהרות נדרשות ועוד

מוצרי ניקיון מסוכנים לבריאות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, מזהיר את ציבור הצרכנים משימוש במוצרים ברמת מסוכנות גבוהה, בשל חשש לבריאותם ובטיחותם של המשתמשים.

במסגרת פעילויות פיקוח יזומות שעורך מינהל התקינה במשרד הכלכלה לקראת חג הפסח, בכדי לאתר בשוק מוצרים שאינם עומדים בדרישות התקן הרשמי החל עליהם ובכך מסכנים את המשתמשים בהם, נבדקו מגוון רחב של חומרי ניקוי.

בבדיקות שנערכו באמצעות מכון התקנים נמצא כי מספר מוצרים אינם עומדים בדרישות התקנים הישראלים הרשמים החלים עליהם ונמצאו ברמת סיכון חמורה.

עוד מזהיר הממונה שיש להקפיד על הרחקת החומרים מהישג ידם של ילדים, אחסון באריזה המקורית ובתנאים הנדרשים הכתובים על האריזה ושימוש בחומרים רק למטרה להם הם מיועדים. זאת בעקבות תאונות בית שגרמו לפציעות.

בין ממצאי התקינה:

  • מסיר שומנים במארז של 4 ליטר של “טאצ'”, המיוצר על ידי סאסאטק – המוצר אינו עומד בדרישות התקן. הוא בעל סיווג של גורם המהווה סיכון בריאותי לעור. האריזה אינה אטומה ואין בה מנגנון פתיחה קשה לילדים. גם לא צוינה בה הטמפרטורה המרבית ליישום על משטחים.
  • אקונומיקה במארז 4 ליטרים של “סנטר קלין” ואקומוניקה במארז דומה “ריחנית ומקציפה” – סימני דליפה מהבקבוק וכמות כלור נמוכה משמעותית מהתקן.
  • מסיר שומנים “מג’יק 1” ייצור ושיווק “סאסאטק” – לא סומנו על האריזה הצהרות גורמי סיכון, לרבות כוויות חמורות ואלרגיות.
  • חומר להסרת אבנית, 1 ליטר, “טייגר מנקה ביעילות אבנית וחלודה”, של “יהלום תעשיות חומרי ניקוי” – דליפות מהאריזה. אינו מסומן לפי דרישות התקינה.
  • מנקה אסלות King’s home של “סירונה דטרגנטים בע”מ” – לא סומנו גורמי הסיכון לכוויות חמורות ועוד.

לרשימת המוצרים המלאה לחצו כאן

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה