חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד המשפטים האמריקאי יגיש כתב אישום פלילי נגד בואינג

התביעה תוגש בשל הפרת תנאי הסכם קודם שאפשר ליצרנית להימנע מהעמדה לדין בגין שתי תאונות מטוס קטלניות ב-2018 וב-2019, כך לפי דיווח ברויטרס • בואינג יכולה לבחור אם להסכים להצעת משרד המשפטים האמריקני שיכלול מוניטור תאגידי וקנס תמורת הודאה באשמה או לעמוד למשפט פלילי

מנכ"ל יצרנית המטוסים בואינג, דייב קלהון, בדיון בוועדת המשנה בסנאט | צילום: רויטרס

הצרות של בואינג רק מחמירות: משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) יגיש נגד יצרנית המטוסים “בואינג” כתב אישום פלילי על הפרת תנאי הסכם קודם שאפשר ליצרנית להימנע מהעמדה לדין בגין שתי תאונות מטוס קטלניות ב-2018 וב-2019, כך לפי הפרסום של סוכנות הידיעות רויטרס. 

בואינג תצטרף להגיב להצעה עד סוף השבוע או שתיאלץ לעמוד למשפט: משרד המשפטים מתכנן להציע רשמית הסדר טיעון לבואינג, הכולל קנס כספי והטלת פיקוח בלתי תלוי שיבקר את נוהלי הבטיחות והציות של החברה במשך שלוש שנים, כך לפי רויטרס.

ההחלטה של ​​משרד המשפטים להגיש כתב אישום מגיעה לאחר שבועות של דיונים, שנבעו משפע של בעיות בקרת איכות חדשות אצל אחת מיצרניות המטוסים הגדולות ביותר בארה”ב. 

במהלך חודש מאי אמרה הסוכנות כי היא מאמינה שבואינג הפרה את הסכם 2021, שבו הסכימה יצרנית המטוס לשפר את תהליכי הייצור שלה בתמורה לדחייה של תביעה. בואינג הכחישה בעבר כל עבירה בנושא, והצהירה בעבר כי היא “מכבדת את תנאי ההסכם”.

סנאטור אמריקאי למנכ”ל בואינג: “זו התעללות שאתה עדיין בתפקיד שלך”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה