חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הקליטה: עלינו להיערך לגל עלייה עתידי הכולל סטודנטים רבים

הדיון בנוגע לסיוע לסטודנטים עולים בזמן המלחמה, יתחדש שוב לאחר הפגרה • 13% מהסטודנטים העולים הם גם משרתי מילואים • חברת הכנסת טטיאנה מזרסקי: "מתחילת המלחמה, לא נעשו דיונים על זכויות של סטודנטים עולים"

עולים חדשים בדרכם לישראל, ארכיון | צילום: יוסי זליגר/פלאש 90

לפי נתוני המנהל לסטודנטים עולים במשרד העלייה והקליטה, מסייע המשרד בסמסטר ראשון לשנת תשפ”ד ל-4,563 סטודנטים. מתוכם, 3,314 סטודנטים שנמצאים בארץ פחות מחמש שנים. 67% מהם לומדים באוניברסיטאות ו- 23% במכללות אקדמיות.

כמו כן, 603 סטודנטים עולים שירתו או משרתים במילואים במסגרת מלחמת חרבות ברזל, והם מהווים 13% מהסטודנטים העולים. כך עלה מדיון של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) שהבוקר התכנסה לדיון בנושא מענים לסטודנטים עולים חדשים בזמן מלחמת ׳חרבות ברזל׳.

חברת הכנסת טטיאנה מזרסקי, יוזמת הדיון אמרה כי מאז 7 באוקטובר התקיימו בכנסת דיונים רבים באשר לסטודנטים ומילואימניקים בצל המלחמה, אך כמעט ולא דובר על הזכויות של סטודנטים עולים חדשים. וכי עבורם, האתגר הוא כפול – גם מדינה חדשה וגם מסגרות חדשות.

עוד הוסיפה כי לסטודנטים העולים אין תמיד עורף משפחתי וייתכן כי הם לא מצליחים לעיתים לממש את מלוא הזכויות שלהם, במיוחד בתקופה מורכבת זו. לדבריה, בעיקר בשנה א׳ התמודדו עם האתגרים הללו עוד טרם תחילת לימודיהם, מה שהקשה עליהם גם להתאקלם כראוי במסגרת האקדמית בצורה טבעית וקלה. “אותם אנשים הם בעצם דור העתיד שלנו ואנחנו רוצים לטפל בהם ולחזק אותם״, הוסיפה.

עולים חדשים מגיעים לישראל, ארכיון | צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

מירי כהן אדלשטיין, ראש מנהל הסטודנטים העולים: ״סטודנטים עולים חווים את הקושי של התקופה הזו באופן מועצם. הסרנו את הבירוקרטיה שלהם לרמת אפס וברגע שגילינו שמישהו במילואים, התעסקנו עבורו בכל העניינים הבירוקרטיים לשם מימוש המלגה לה זכאי ללימודיו. ביו היתר, הגברנו את הסיוע הפסיכולוגי עבור העולים ואנחנו מממנים סיוע של 160 שקלים למפגש. יצאנו השנה בתוכנית חדשה בשם ׳חיבור ישראלי׳, אשר במסגרתה אנו מעניקים לסטודנטים ישראלים מלגות המותנות בעזרה לסטודנטים עולים שלומדים את אותו תחום איתם”.

יושב ראש הוועדה חבר הכנסת פורר סיכם את הדיון בבקשה כי אחרי הפגרה יתקיים דיון נוסף באשר להיערכות משרד העלייה והקליטה לטיפול בסטודנטים עולים בהיקפים גדולים יותר. זאת, נוכח גל העלייה שעתיד להגיע בשנים הקרובות, לדבריו. עוד הוסיף, כי בין היתר, יש לדון בנושא היקף תקציב המלגות, מאחר ומדובר בסכומים משמעותיים, מה שמצריך את מלוא תשומת הלב לסוגייה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה