חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתחילים בעיצומים: עובדי התעשייה האווירית ישבשו את תכנית החץ לגרמניה

ועד התעשייה האווירית כינס את מנהלת תכנית החץ ותדרך את העובדים בעניין העיצומים שיעצרו את ייצור טילי החץ המיועדים לייצוא לגרמניה, במסגרת עסקת ענק שנחתמה עם ישראל • זאת בעקבות המשבר עם הממונה על השכר באוצר שמעוניין לקצץ בשכר העובדים

תעשייה אווירית בישראל | צילום: שאטסרטוק

עובדי התעשייה האווירית, שהכריזו לאחרונה על סכסוך עבודה, עולים שלב בעיצומים וכעת מתכוונים לשבש את עסקת הענק עם גרמניה לאספקת מערכות טילי החץ, עסקה בהיקף של 14 מיליארד שקל. יו”ר ועד העובדים, יאיר כץ, כינס אתמול את עובדי תכנית טילי החץ ופרס בפניהם את הצעדים המתוכננים במסגרת העיצומים.

מועצת העובדים בראשותו של יאיר כץ, מזכיר הארגון, החליטה על הכרזת סכסוך העבודה לאחר שמשרד האוצר הציג מתווה להסדרת חריגות השכר שהתגלו לפני מספר שנים בחברה. על פי יאיר כץ, משרד האוצר מבקש להכניס את ידו לכיס של העובדים ולקצץ בשכרם ולעצור קידומי עובדים. “אם הממונה על השכר יממש את תכניתו, אנשים פשוט יקומו וילכו, מהנדס שיש לו אלטרנטיבה בחוץ לא יסכים להישאר בתעשייה האווירית בתנאים כאלה”, הדגיש.

מערכת חץ | צילום: שאטרסטוק

כעת מתכוונת במועצת העובדים בתעשייה האווירית להחריף את המאבק במידה והממונה על השכר לא ייענה לדרישתם. עובדי תכנית חץ גרמניה תודרכו אתמול לגבי המשך הצעדים שכוללים כוונה לעצור לחלוטין את עבודת הייצור על תכנית החץ המיועדת לייצוא לגרמניה עד שייפתרו הבעיות מול הממונה על השכר.

לפי הוועד, מחר צפויה פגישה עם גורמים במשרד האוצר, ואם לא תימצא פריצת דרך בפגישה שתוביל לפתרון, העובדים יחלו בעצירה של ייצור מערכות טילי חץ המיועדות לייצוא לגרמניה במסגרת העסקה הגדולה. “המשמעות של צעד זה היא לעצור לחלוטין את העבודות על פרויקט חץ גרמניה לטובת עבודה על תכנית חץ ישראל. נמקד את העבודה רק בייצור לישראל ונפגע בייצוא הביטחוני. במסגרת הצעדים שלנו אנחנו לא מתכוונים לעכב אספקה לצה”ל ולמערכת הביטחון, הדרך שלנו לנהל את העיצומים היא סביב הפרויקטים החיצוניים ולא פרויקטים הקשורים לצה”ל ולמלחמה”, מציין כץ.

ראש ממשלת גרמניה, אולף שולץ | צילום: רויטרס

עוד מדגיש כץ כי אם לא יושגו הסכמות ולא ייפתר המשבר מול הממונה על השכר באוצר, בכוונת הוועד להיפגש גם עם שגריר גרמניה בישראל כדי להסביר את הפסקת הייצור בתוכנית החץ המיועדת לגרמניה ואף יבקשו את מעורבותו של קנצלר גרמניה.

התעשייה האווירית היא חברה ממשלתית, בסיכום 2023 הציגה החברה רווחיות שיא של יותר ממיליארד שקל. החברה כפופה לנוהלי הממונה על השכר באוצר והמאבק כעת מתנהל מולו. הסיבה המרכזית למאבק כעת היא סביב עניין קידומי העובדים, לפני מספר שנים התגלו חריגות שכר ולכן הממונה על השכר מתנגד לקידומי עובדים בדרגות הגבוהות של אלה ששכרם חרג.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה