חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי נצטרך לשלם עמלות על העברת תשלומים בביט ובפייבוקס?

בנק ישראל: רק לקוחות עם פעילות בהיקף של יותר מ-25 אלף שקל בשנה באפליקציות התשלומים יאלצו לשלם עמלות • גביית העמלות תתחיל ב-1 בינואר 2025

אפליקציית פייבוקס | צילום: שאטרסטוק

מי יאלץ לשלם עמלות על פעילות בביט ובפייבוקס? לקוחות המשלמים באפליקציות התשלומים יאלצו לשלם עמלה כאשר הם מנהלים פעילות של העברה או קבלת תשלומים בהיקף של יותר מ-25 אלף שקל בפעילות שנתית, כך מפרסם בנק ישראל היום (ד’) בטיוטה להערות הציבור לעדכון כללי העמלות, הכולל גם פרק שנועד לפרט את התנאים והמגבלות לגביית העמלות באפליקציות. גביית העמלות צפויה להתחיל ב-1 בינואר 2025.

בפירוט העמלות והתנאים נמסר כי העמלות ייגבו מלקוחות המקבלים תשלומים או מעבירים תשלומים באמצעות אפליקציית תשלומים בהיקף פעילות של יותר מ-25 אלף שקל בשנה, מדובר בחלק קטן מאוד מכלל הלקוחות שמבצעים פעילות באפליקציות. רוב הלקוחות עושים שימוש באפליקציה לצורך העברת סכומים קטנים הרבה יותר ולכן לא ייגבו מהם עמלות.

תנאי נוסף לתשלום העמלות מתייחס לדמי מנוי לשירות מיוחד, העמלות על שירותים מיוחדים עבור לקוחות שיהיו מעוניינים בהם, מעבר לשירותים הרגילים של העברה וקבלת תשלומים. גביית העמלות בגין שירותים מיוחדים תתאפשר בכפוף לאישור המפקח על הבנקים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה