חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתנתק מסין: המערב רוצה לייצר בעצמו תעשייה של יסודות נדירים

ארה"ב ומדינות מערביות נוספות רוצות להשתחרר מהתלות בשרשרת האספקה הסינית של יסודות נדירים אך הן עוד מדשדשות בתחום כשהתפוקה של סין גדולה פי חמישה מהמקום השני • ברזיל מעוניינת לנצל את ההזדמנות ולהפוך למובילה בתחום כשמכרה היסודות הנדירים הראשון במדינה החל בייצור מסחרי השנה

יסודות נדירים באדמה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בברזיל יש שאיפות גדולות לבנות תעשיית יסודות נדירים כאשר כלכלות מערביות דוחפות לאבטח את המתכות הדרושות למגנטים המשמשים באנרגיה ירוקה ולשבור את הדומיננטיות של סין בשרשרת האספקה.

אבל מחירי אדמה נדירים נמוכים ואתגרים טכניים מציבים אתגרים לרצון של האומה הלטינית לדחוף את עצמה להפוך לאחת מחמשת יצרניות היסודות הנדירים המובילות בעולם. ברזיל מחזיקה במאגר היסודות הנדירים השלישית בגודלה בעולם. מכרה היסודות הנדירים הראשון במדינה “Serra Verde” החל בייצור מסחרי השנה.

התפוקה צפויה לגדול, כך לפי אנליסטים, מנכ”לי כרייה ומשקיעים, בתמיכה בתמריצים ממשלתיים מערביים שמאיצים גם את תעשיית הזיקוק והעיבוד של אדמה נדירה עולמית. ארה”ב ומדינות מערביות נוספות, התלויות כמעט לחלוטין בסין עבור מתכות ומגנטים, החלו לבנות שרשרת אספקה ​​נפרדת שצפויה להיות בלתי תלויה בסין עד 2027. 

סין ייצרה בשנה שעברה 240,000 טונות של יסודות נדירים, יותר מפי חמישה מהיצרנית הבאה בגודלה, ארצות הברית, לפי נתוני המכון הגיאולוגי האמריקאי. היא מעבדת כ-90% מהאספקה ​​העולמית של יסודות נדירים למגנטים קבועים בהם נוהגים להשתמש בכמעט כל דבר, החל מטורבינות רוח ועד כלי רכב חשמליים וטילים.

עבור מדינות כמו אוסטרליה, וייטנאם וברזיל שמחפשות להדביק את הפער, ההתקדמות איטית. לענקית הכרייה “Serra Verde” לקח 15 שנה להיכנס לייצור מסחרי. המכרה צפוי להפיק 5,000 טון לאחר גידול ויכול להכפיל את התפוקה עד 2030, כך אמר המנכ”ל. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה