חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נזק ישיר בערי הצפון: בטבריה הוגשו לרשות המיסים כ-2,300 תביעות לפיצויים

גם ערים מרוחקות יותר מהגבול סופגות פגיעות ונזקים ישירים למבנים, רכבים וחקלאות • בעיר עכו הוגשו מאות תביעות לפיצויים על נזקים ישירים

טבריה | צילום: נתי שוחט/פלאש 90

המלחמה בצפון שמתרחבת גם ליישובים שמחוץ לטווח הפינוי עליו הכריזה הממשלה, מובילה לנזקים ותביעות פיצויים גם בערים מרכזיות כמו חיפה, טבריה ועכו.

על פי נתונים שהגיעו לערוץ הכלכלה מרשות המיסים על תביעות לפיצויים שהתקבלו עד כה בפילוח גיאוגרפי, בחיפה נרשמו עד כה 84 תביעות לפיצויים בגין נזק ישיר, כאשר הרוב הגדול של התביעות הן על רקע פגיעה ישירה ברכבים.

לעומת זאת, בטבריה כמות גדולה יותר של תביעות לפיצויים עד כה. ברשות המיסים התקבלו 2,309 תביעות – 1,236 תביעות לפיצויים בגין נזק ישיר במבנים, 436 תביעות לפיצויים בגין נזק ישיר לרכבים ו-88 נזקים ישירים לחקלאות. גם בעיר עכו נרשמו מאות תביעות לפיצויים, 578 תביעות לפיצויים על נזק ישיר במבנים, ובסך הכל 745 תביעות לפיצויים עד כה.

נזק ישיר מתייחס לנזק במבנים ובתשתיות עירוניות, כבישים ורכבים. רשות המיסים מפצה על הנזק למען החזרת המצב לקדמותו. אם הרכב מושבת, התובע מקבל את הכסף בהתאם לשווי הרכב ואם ניתן לתקן את הרכב הוא מקבל את המימון כולל פיצוי על ירידת ערך. תיקון מבנים שנפגעו מפגיעה ישירה ייקח הרבה יותר זמן, לעיתים נדרשת העברת התושבים לדיור חלופי תוך כדי מתן פיצוי לתובעים.

לרוב, הנזק העקיף המתייחס לאובדן ההכנסות בשל פגיעה בעסקים הוא גדול יותר, מרשות המיסים לא נמסרו כרגע נתונים על היקף הנזק העקיף בצפון בפילוח גיאוגרפי. כרגע ההתייחסות היא בעיקר לנזקים שנגרמו ביישובים המרוחקים יותר מהגבול, כאשר הפגיעה ביישובים הקרובים גדולה הרבה יותר. יצוין כי בכל מלחמת לבנון השנייה שילמה רשות המיסים כמיליארד וחצי פיצויים על נזק ישיר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה