חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניו יורק בשפל: כמחצית מתושבי העיר מתכננים לעזוב תוך 5 שנים

סקר חדש שנערך בקרב 6,600 משקי בית בעיר הגדולה ביותר בארה"ב, מצביע על נתונים עגומים במיוחד • התושבים לא חשים בטוחים מספיק, ומחצית מהם כבר מתכננים לארוז את עצמם - ולנטוש לערים אחרות • התירוץ של העירייה לנתונים המטרידים: נגיף הקורונה

העיר ניו יורק, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

סקר של הנציבות לתקציב האזרחים חושף כי רק מחצית מתושבי העיר הגדולה ביותר בארה”ב מתכננים להישאר בה בטווח של ה-5 שנים הקרובות. על רקע יוקר המחיה המאמיר, המיסוי המסיבי והפשיעה שיצאה מכלל שליטה – זה לא נתון מפתיע במיוחד.

לפי הסקר, 30% בלבד מרוצים מאיכות החיים בעיר. רק 37% מתושביה מגדירים את רמת הבטיחות האישית שלהם באזור שבו הם גרים ועובדים כטובה או מצוינת, ירידה של 13% מסקר שבוצע לפני שש שנים, אז מחצית מהתושבים חשו בטוחים באזורים שלהם.

בנוסף, כמחצית מ-6,600 משקי הבית שנשאלו אמרו כי הם מרגישים לא בטוחים בנסיעה ברכבת התחתית במהלך היום, ירידה דרסטית מאד מהסקר הקודם, לפיו 80% מתושבי העיר חשים בטוחים. כצפוי, דווקא בשכונות שבהן מתגוררים אנשים לבנים, במנהטן ובקרב תושבים בעלי משכורת גבוהה, נרשמה שביעות רצון גדולה יותר בסקר.

העיר ניו יורק, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בעיריית ניו יורק תולים את התוצאות המטרידות של הסקר בנגיף הידוע לשמצה. “אנחנו רואים את זה ברחבי המדינה לאחר הקורונה. להרבה ערים ולהרבה אנשים יש בעיה לחזור ולומר שהם חזרו לאותה רמת חיים” אמר סגן ראש העיר, פביאן לוי.

אנדרו ריין, נשיא הנציבות שערכה את הסקר, אמר כי המסר העיקר שלו הוא שהעיר זקוקה להתקדמות משמעותית כדי שתושביה ירגישו טוב יותר עם חייהם. “צריך להשיג התקדמות רבה כדי לחזור לרמות שביעות הרצון של התושבים בעבר”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן