חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניו יורק וחולון מפילות את הבורסה בתל אביב: ת”א 35 מאבד 2.5%

הפיגוע הרצחני בחולון הוא רק קצה הקרחון, הבעיה הקשה של השוק היא בכלל מעבר לאוקיינוס שם הנאסד"ק וה-S&P מאבדים 4%-5% • אם התיקון יהיה ארוך ממספר ימים הפד עשוי להוריד את הריבית בספטמבר

ירידות בבורסה | צילום: שאטרסטוק

הנאסד”ק נפל מתחילת החודש ב-5% ה-S&P500 איבד 4% והיד עוד נטויה. עכשיו כולם מבינים את וורן באפט בדיעבד. אלו לא היו רמזים, הוא חזר על עצמו במספר וריאציות – השוק לפני נפילות. די היה למי שראה את התחזיות של הבנקים להשקעות בארה”ב שניתחו תכנית את המדדים ואמרו שהם הגיעו לשער סוף 2024 בתחילת השנה. אז עכשיו זה קורה.

תל אביב פתחה הבוקר בנפילות שערים. ת”א 35 פתחה בירידות של ב- 2.3% ובצהרי היום איבדה 2.5%, ת”א 90 פתחה בירידה של קרוב ל-2% שמתמתנת בצהרי היום ל-1.75% ומדד הבנקים איבד 1.3% ובצהרים הגיע לירידה של 1.5%.

מניות הארביטראז’ ניבאו את הירידות האלה אחרי שנובה ירדה ב-12%, קמטק איבדה 11%, טאואר כ-7%, נייס כ-5%, קומפיוג’ן ב-7% ואלרום ב-6.5%.

וול סטריט, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

לתל אביב אין הבוקר סיבה ללכת בניגוד לניו יורק, אחרי שהשבוע נפתח בפיגוע רצחני בחולון, על רקע המתיחות הכללית הכרוכה בהמתנה לתגובה האיראנית לחיסולים המוצלחים של ישראל. מערכת הביטחון ממשיכה לייצר מתיחות בהדלפות על חילוקי דעות עם הדרג המדיני וההפגנות נגד הממשלה לא מוסיפות לצוק העיתים.

על רקע כל אלה ברור שאנחנו עומדים לפני המשך הוצאות ביטחוניות חריגות וגירעון של 7%-8%, שלא יוסדר תקציבית בקרוב. צורכי השעה אינם כלכליים, אלא הישרדותיים ולכן אין לממשלה פנאי לעסוק במנועי צמיחה בשעות הרות גורל אלה ואת זה המשקיעים מבינים היטב.

וורן באפט, יו”ר ברקשייר האת’וויי | צילום: שאטרסטוק

אך למרות האתגרים של ישראל השאלה הייתה ונותרה המצב בארה”ב – עד כמה יעמיקו הנפילות שם והאם מדובר בתיקון טכני קצר וחזרה למסלול, או שמא בתיקון עומק שיאפיל על השווקים לאורך חודשים ארוכים.

בחודש הבא הפד יצטרך לקבל החלטה נוספת על הריבית. הימשכות של משבר בשוקי ההון תהיה זרז לפד לשנות כיוון ולסייע בהמרצת השוק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן