חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נייקי איבדה כמעט 20% ביום אחד: הפסדים שמחקו כ-28 מיליארד דולר משווי החברה

בעוד המשקיעים ציפו לעלייה: מניית נייקי יורדת ב-20%, הנפילה הגדולה ביותר מזה 13 שנים • נייקי, חברת בגדי הספורט הגדולה בעולם, ראתה ירידה בהכנסות בשנת הכספים הנוכחית של החברה

נייקי | צילום: שאטרסטוק

היום הגרוע אי פעם: מניית נייקי צנחה ביום שישי בכמעט 20% לאחר שהחברה אמרה שהיא צופה ירידה במכירות בשנת הכספים 2025. זה היה היום הגרוע ביותר אי פעם עבור המניה, וההפסדים מחקו 28.41 מיליארד דולר מערך השוק של החברה.

זה קורה לאחר שחברת הנעליים והבגדים האתלטיים החמיצה את יעדי ההכנסות של וול סטריט וקיצצה את הנחיית המכירות שלה לשנה כולה. בכירי החברה אמרו שהם צופים ירידה במכירות בשיעור חד ספרתי, תוך ציטוט של סביבה “מאתגרת”.

חנות הספורט נייקי | צילום: שאטרסטוק

מנכ”ל נייקי, ג’ון דונהיו, יצר תוכנית ארגון מחדש עבור נייקי בדצמבר על מנת לקצץ בעלויות של 2 מיליארד דולר במשך שלוש שנים בגלל ההאטה המתמשכת במכירות. התוכנית כללה קיצוץ משרות ברחבי העולם ב-2%, כולל פיטורים במטה שלה באורגון ובמרכז האירופי שלה בהולנד.

מנכ”ל נייקי, ג’ון דונהיו, מתאר את שנת הכספים הנוכחית כ”שנת מעבר” עבור החברה, כשהיא מתחילה מחזור ‘רב שנתי’ של הצגת מוצרים חדשים, תוך התמקדות בהגברת המהירות במשלוחים לצרכנים. עם זאת, אנליסטים עדיין הביעו חששות כי מוצרים חדשים עשויים להימשך זמן רב מדי להגיע.

התחזית העגומה של נייקי גררה איתה חברות הלבשת ספורט אחרות למטה: פוט לוקר ירד ב-2.4%, סקצ’רס איבד 1% ואנדר ארמור – עם פעילות בפורטלנד – ירד ב-2.6%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה