חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נכנעו? התעשיינים והחברות שעתרו לבג”צ על הדרישה לחשוף נתונים מושכות את העתירה

בכך החברות נכנעות למהלך של שר הכלכלה, ניר ברקת, שדרש מהן לחשוף את נתוני הרווחיות כדי למנוע מהן לייקר את מחירי מוצריהן • משיכת העתירה תחייב אותן להיענות לדרישה

סופרמרקט בירושלים. ענקיות המזון הגדולות ידווחו על נתוני רווחיות? | צילום: שאטרסטוק

החברות הגדולות במשק יחויבו לחשוף את הנתונים שלהן, זאת לאחר שמשכו את עתירתן לבג״צ נגד המהלך של שר הכלכלה ניר ברקת לחשוף את רווחיהם. השר ברקת הגיב למשיכת עתירתן: ״זכות הציבור לדעת מי המונופולים שעושקים אותו – הכרזתי מלחמת חורמה בקרטלים ובמונופולים עד לפתיחת השוק לתחרות, ללא חשש ומורא״.

בג”ץ הציע היום (שלישי) לחברות הגדולות במשק למשוך את עתירתן נגד המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והן הודיעו כי הן מושכות את העתירה ובכך למשעה יחויבו לחשוף את נתוניהן.

כזכור, בחודש מאי אשתקד, כחלק ממדיניות שר הכלכלה ניר ברקת ומלחמתו בהעלאות המחירים, פנה המפקח על המחירים במשרד הכלכלה ל-17 מהחברות הגדולות במשק, אשר לגביהן מצא המפקח, כי הן פועלות בתחום שהריכוזיות בו היא גבוהה, ודרש מהן מתוקף סמכותו לפי סעיף 31(א) לחוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, תשנ”ו-1996, להעביר אליו נתונים, שכוללים בין היתר, את עלויות הייצור והרווחים שלהן. החברות סרבו לעשות כן ועתרו לבג”ץ בטענה כי דרישת המפקח נעשתה בחוסר סמכות.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיון שהתקיים היום בבג”ץ, בית המשפט אפשר לעותרות להשיב עד מחר האם הן מושכות את העתירה. בכך למעשה העותרות יידרשו להעביר את הנתונים למפקח על המחירים כפי שהתבקשו. בהמשך לקבלת הנתונים המפקח יוכל להבין את רווחיות החברות ממספר מוצרים מובילים ונמכרים שלהן, ובכך לגבש המלצה לבחינת כלי הפיקוח על המחירים בהתאם לסמכויות הנתונות בחוק, ככל שיידרש.

מדובר בחברות שעתרו נגד המהלך ובהן התאחדות התעשיינים, תה ויסוצקי, שטראוס, קימברלי קלארק, סוגת, אוסם, יוניליוור, סנו, החברה המרכזית למשקאות. כן פנה המפקח לקבל את הנתונים מהחברות הבאות, איתן הגיע המשרד להסדר מוקדם: יפאורה תבורי, חוגלה, דיפלומט, אבוט, נטו, שסטוביץ’, תחנת קמח דגן, אנג’ל, דגנית ענבר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה