חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נשיא ברזיל על אילון מאסק: “העולם לא ישלים עם אג’נדת הימין הקיצוני שלו רק בגלל שהוא עשיר”

הסכסוך בין נשיא ברזיל לבין המיליארדר אילון מאסק הוביל כבר להחלטה לחסום בברזיל את הגישה לרשת החברתית שבבעלותו • מאסק, בעל הרשת החברתית טוויטר X הפופולרית גם בברזיל, טען שמדובר בצנזורה שפוגעת בחופש הביטוי

הרשת החברתית X על רקע דגל ברזיל | צילום: שאטרסטוק

נשיא ברזיל, לואיז אינאסיו לולה דה סילבה, מטעם מפלגת הפועלים הברזילאית, פתח חזית מול אילון מאסק בעקבות הערותיו בענייני הפוליטיקה הברזילאית.

הריב המתמשך של נשיא ברזיל עם אילון מאסק סביב סוגיות הקשורות לחופש הביטוי, הוביל להחלטה לעצור את פעילות אתר המדיה החברתית X  שבבעלות המיליארדר. למרות שהרשת החברתית X היא משמעותית ומבוקשת מאוד בברזיל. על פי מחקר שבוצע כ-40 מיליון ברזילאים, בערך חמישית מהאוכלוסייה, פעילים ברשת החברתית, טוויטר לשעבר.

בית המשפט העליון של ברזיל הורה על חסימת הפלטפורמה בכל רחבי ברזיל. בית המשפט הוציא בעבר צווים לחסום מספר חשבונות X כחלק מהחקירה שניהלה המדינה בעניין “הפצת מידע מוטעה באינטרנט ודברי שטנה שמטרתם לערער את הדמוקרטיה במדינה”, כך לטענת גורמים רשמיים במדינה.

נשיא ברזיל, לולה דה סילבה | צילום: שאטרסטוק

בעקבות החלטת בית המשפט העליון בברזיל, אמר נשיא ברזיל לולה דה סילבה ל-CNN כי “ייתכן שמערכת המשפט הברזילאית נתנה איתות חשוב שהעולם לא חייב להשלים עם הימין הקיצוני של מאסק, רק בגלל שהוא עשיר מאוד”.

בעקבות ההחלטה לחסום את הרשת החברתית שבבעלותו במדינה, אילון מאסק, הכריז כי הוא חסיד של חופש הביטוי וטען כי החלטת בית המשפט מתבטאת בצנזורה. טיעוני של מאסק בסאגה הזו בינו לבין הנשיא קיבלו הד בימין הפוליטי בברזיל.

סטארלינק של אילון מאסק הודיעה שלא תציית לצו בית המשפט בברזיל

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן