חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירה חיובית בבורסה: עליות של 1.7% בת”א 35; הנדל”ן המניב בלט בעליות

התיקון באסיה ובעקבותיו החוזים העתידיים בארה"ב השפיעו על הבורסה בת"א הרבה יותר מהחשש להתלקחות ביטחונית מול איראן וגרורותיה • הדולר הוסיף 0.5% ונסחר ב-3.843 שקלים

בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לאחר הנפילות באסיה, אתמול נרשם תיקון בעליות של כ-10% שם, מה שהביא לשינוי מגמה בעולם. עוד קודם פתיחת המסחר בארה”ב החוזים העתידיים שם זינקו ועם פתיחת המסחר המגמה בבורסות ניו יורק הייתה חיובית. בערב שעון ישראל המדדים המובילים שם מוסיפים כ-1.5%.

שינוי המגמה לא פסח על ת”א, שפתחה בעליות שמאז פתיחת המסחר בארה”ב התחזקו. שערי הסגירה בת”א התעלמו מהמתיחות הביטחונית פה ומההמתנה לתגובה האיראנית ושלוחותיה.

המסחר התנהל כאמור במגמה חיובית, והמדדים המרכזיים ננעלו בעליות שערים. מדד ת”א 125 עלה בכ-1.6%, מדד ת”א-35 עלה בכ-1.7% ומדד ת”א-90 עלה בכ-1.2% – כך עולה מסקירת מחלקת המחקר של הבורסה בת”א.

מניות המוליכים למחצה בלטו בעליות: נובה זינקה ב-6.4% וטאואר זינקה ב-4.4%, זאת לאחר שירדו אתמול בכ-3.3% ובכ-4.8% בהתאמה, גם מניית טבע בלטה בעלייה של 3.8%.

גם היום מניות הנדל”ן המניב בישראל בלטו בעליות: אמות זינקה ב-4.8%, מליסרון ב-3.3%, מבנה ב-1.8% ועזריאלי קבוצה ב-1.8%. מבין מניות מדד SME60, בלטו היום: קומפיוג’ן שעלתה היום בכ-7.4% לאחר שירדה אתמול 7.7%, נורסטאר שהוסיפה 3.8% וג’נריישן קפיטל שעלתה ב-2.4%.

דירות חדשות בירושלים | צילום: שאטרסטוק

הביומד תיקן והוסיף 4%
מדד ת”א ביומד שתיקן כמעט את מלוא הירידה של אתמול הוסיף היום כ-4%. במדד זה בלטו מניות בריינסוויי שעלתה ב-8.8%, מטריסלף הוסיפה 7.4%, קומפיוג’ן עלתה ב-7.4% ואינטרקיור ב-5.5%, מדד ת”א טכנולוגיה עלה בכ-2.1% ומדדי ת”א מניב ישראל עלה בשיעור דומה.
הדולר והאירו הממשיכו להתחזק היום. הדולר התחזק בכ-0.5% ונסגר בשער יציג של 3.843 שקלים והאירו התחזק בכ-0.1% ונסגר ב-4.1915.

‘אזורים’ תבנה את אמת המים בירושלים
בין הדיווחים הנצפים ביותר באתר המאיה היום הוא הדיווח של אזורים שקיבלה היתר בניה למיזם אמת המים בירושלים. סיפייה וויז’ן עלתה ב-7% אחרי שדיווחה על פשרה על ג’ייביל לפיה היא תשלם לה חצי מיליון דולר והסכם שיתוף הפעולה ביניהן מגיע לסיומו.

דיווח נוסף: אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף של כ-270 מיליון דולר לאספקת אריטלריה רקטית ללקוח בינלאומי, לתקופה של 4 שנים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן