חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת עידן פלוס מתקרבת? אושרה לקריאה ראשונה ההצעה להחלפתו באפליקציה

בתום הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת אושרה לקריאה ראשונה ההצעה לסגירתו של עידן פלוס, מהלך הכרוך בתקציב של 3 מיליון שקל כשעדיין לא ברור מי יממן את המהלך • יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן: "בושה וחרפה שאף אחד לא מוכן להשתתף במימון, הערוצים המסחריים, תאגיד השידור ומשרד האוצר צריכים לשאת בעלות הסגירה שתחסוך מיליוני שקלים לציבור"

יו״ר ועדת הכלכלה דוד ביטן | צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ דוד ביטן, אישרה היום (ד’) לקריאה ראשונה את הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים. לפי ההצעה יבוצע רק תיקון לחוק הפצת השידורים – במטרה לאפשר העלאת כל הערוצים הזעירים לעידן פלוס ובמקביל לקבוע מועד לתחילת הליך סגירתו והחלפתו באפליקציה אחרת.

המהלך נועד להביא לחיסכון בכספי ציבור, מנכ”לית הרשות השנייה, מישל קרמרמן, אמרה בדיון  כי הרשות הציעה מזה תקופה לסגור את המרבב הראשון, ההתקן האלקטרוני המאפשר את הבחירה של אחד מערוצי הקלט לערוץ פלט, והיא ערוכה לכך.  קרמרמן הוסיפה, כי כדי לבצע את המהלך נדרש תקציב של 3 מיליון שקל וצריך לקבוע מי יממן את הסגירה כיוון שלרשות אין תקציב לכך. עוד ציינה, כי הסגירה תחסוך 8 מיליון שקל.

יו”ר הוועדה ח”כ דוד ביטן אמר כי שרי התקשורת והאוצר יצטרכו לבדוק איך עושים את זה, וקרא לכל הצדדים – לערוצים המסחריים, לתאגיד ולמשרד האוצר לקחת חלק במימון שיחסוך לכולם כסף בעתיד. על רקע התנגדות נציגי הערוצים המסחריים והתאגיד לממן את הסגירה, אמר היו”ר ביטן: “כל אחד מתעסק בכמה גרושים ושוכח שסגירת עידן פלוס תחסוך 30 מיליון שקל כל שנה. אף אחד לא מסתכל על הציבור. כולם צריכים להתגייס למצוא פשרה לכך תוך שבוע”.

היועצת המשפטית של תאגיד השידור הישראלי כאן, עו”ד מרסיה צוגמן, אמרה בדיון כי התחייבות לסגירת המרבב הראשון לא מספקת וכי צריך התחייבות לסגירת כל המערך. נציגת קשת ורשת, עו”ד נגה רובינשטיין, הזהירה בדיון ממצב שבו הערוצים המסחריים הגדולים, המממנים בדמי הרישיון את הרשות השנייה, יממנו בסוף גם את הסגירה. “אנחנו היחידים שמממנים את הרשות השנייה”, אמרה. היו”ר ביטן שאל כמה משלמים היום קשת ורשת כדמי הפצה בעידן פלוס, והיועצת המשפטית של רשת, עו”ד דבורה קמחי השיבה כי מדובר בכ-1.6 מיליון שקל לכל ערוץ. “מבקשים מאתנו גם לממן את הרשות השנייה וגם את סגירת עידן פלוס, והחיסכון יגיע לתאגיד”, אמרה עו”ד קמחי.

“זאת מלחמה, וכולם צריכים לעלות לשידור ואם צריך לשלם אז שכולם יכנסו מתחת לאלונקה וכל אחד יתרום את שלו. לא יכול להיות שמסעדה בצפון לא מקבלת פיצוי מלא ומממנת חלק מהנזקים שנגרמו לה במלחמה, אבל ערוץ טלוויזיה לא יכול לממן חלק מההוצאות. כולם ישלמו, גם האוצר צריך לשלם, ואז נמצא 3 מיליון שקל לסגור מרבב שיחסוך לציבור 8 מיליון שקל. הדיון הזה הוא בושה וחרפה, כל אחד מתנהג כמו גרושונר והכל עניין של כסף ואף אחד לא מבין שבתקופת מלחמה צריך לתת גם שירות לציבור”, כך סיכם ביטן בסוף הדיון.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה