חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סולאראדג’ הייתה בפסגה ואז התרסקה: המניה איבדה מעל 90% מערכה

יצרנית הממירים לפאנלים סולאריים תגייס 300 מיליון דולר באיגרות חוב להמרה • בתגובה, המשקיעים הגיבו בשלילה למהלך והמניה נמצאת בנפילה, מתחילת החודש צנחה סולאראדג' ב-46% • בשנתיים וחצי האחרונות איבדה מעל 90% מערכה

חברת האנרגיה הסולארית - סולאראדג' טכנולוגיות | צילום: שאטרסטוק

מתרסקת: חברת האנרגיה הירוקה, סולאראדג’ שהייתה הישראלית הראשונה שנכנסה למדד ה-S&P 500 ובשיאה נסחרה בשווי שוק של מעל 20 מיליארד דולר, איבדה בשנתיים וחצי האחרונות מעל 90% מערכה.

מנייתה של חברת סולאראדג’ הישראלית (SEDG), העוסקת ביצור ופיתוח של מערכות למיצוי ההספק של מערכות סולאריות ופיתוח של מערכות לניטור, נפלה אתמול בוול סטריט בעוד 21% ביום אחד בצל הודעתה על הנפקת אג”ח להמרה, מתחילת החודש צנחה המנייה ב-46%. 

מוקדם יותר השבוע, חברת סולאראדג’ הודיעה בסיום יום המסחר השני על הנפקה פרטית של אגרות חוב להמרה לפקיעה בשנת 2029, בהיקף של 300 מיליון דולר. החברה דיווחה אתמול על הגיוס שבמסגרת ההנפקה תינתן אופציה להרחיב את ההנפקה ב-45 מיליון דולר באותם תנאים. בתגובה, המשקיעים לא מרוצים מהמהלך כלל והמניה נמצאת בנפילה לאורך כל השבוע.

ההנפקה, בכפוף לתנאי השוק, כוללת אופציה של 13 יום לרוכשים ראשוניים לרכוש 45 מיליון דולר נוספים ב-Notes. אגרות אלו יהיו התחייבויות בכירות, לא מובטחות וניתנות להמרה למזומן, מניות רגילות של SolarEdge, או שילוב שלהן. 

לוחות סולאריים | צילום: שאטרסטוק

סולאראדג’ מתכוונת להשתמש בחלק מכספי ההנפקה על מנת לפרוע התחייבויות של אג”ח להמרה שמורות להיפרע בשנה הבאה. ההנפקה נועדה למזער את הדילול ולבצע אופטימיזציה של תשלומי מזומן העולה על סכום הקרן של אגרות החוב שהומרו. השטרות והמניות הרגילות שינתנו עם ההמרה לא יירשמו על פי חוק ניירות ערך והם מיועדים לקונים מוסדיים מוסמכים.

כזכור, בשיאה נסחרה המניה במחיר של מעל 365 דולר, ומחיקת הערך הוציאה אותה ממדד היוקרתי ה-S&P 500.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה