חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף סוף: מחירי הדלק יירדו ל-7.52 שקלים

לאחר זינוק מחירי הדלק בחודשים האחרונים של מחיר הבנזין לליטר שעמד בחודש האחרון על 7.90 ובעקבות ירידת מחיר הנפט והתחזקות השקל - בלילה שבין שבת לראשון נראה הוזלה ראשונה במחיר שתתבטא בירידה של 38 אגורות

דלק | צילום: שאטרסטוק

לראשונה מתחילת השנה מחירי הדלק יירדו בשיעור ניכר במוצאי שבת הקרוב – מחיר ליטר בנזין יתייצב על מחיר של 7.52 שקלים, ירידה של 38 אגורות לעומת מחירו כיום של 7.90 שקלים, כך מעדכן מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות. 

מתחילת השנה מחיר הדלק התייקר ב-96 אגורות ב-5 פעימות. לאחרונה מחירי הנפט הראו התמתנות מסוימת, אחרי שמחיר חבית התקרב ל-90 דולרים הוא עומד כעת על בין 83 ל-84 דולרים לחבית. ניתן להסיק כי הסיבה המרכזית לצניחת המחירים היא הירידה בשער הדולר ביחס לשקל בחודש האחרון, לצד התמתנות מסוימת במחירי הנפט בעולם. 

מחיר הדלק מעודכן בכל חודש על ידי משרד האנרגיה בהתאם לנוסחה שנקבעה בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים. בהתאם לצו, מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לשקל מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

החל מהלילה: הדלק יעלה ב-18 אגורות לליטר

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה