חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף שבוע רגוע בשווקים: יפן וארה”ב רשמו עליות; מניות הארביטראז’ בירידה קלה

עיני המשקיעים בעולם נשואות להחלטת הריבית הבאה בארה"ב, בספטמבר • אצלנו המלחמה מתומחרת בעצימות הנוכחית ולכן הבורסה מושפעת בעיקר מהשווקים בעולם

בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בסוף השבוע הניקיי ביפן המשיך במגמת ההתאוששות אחרי המפולת בסוף השבוע שעבר, בעקבות העלאת הריבית שם. הניקיי עלה בכ-6 עשיריות האחוז והמדדים בארה”ב עלו בשיעור דומה. גם עכשיו החוזים העתידיים שם נסחרים בעליות קלות.

המשקיעים באסיה עדין נמצאים בהפסד של כ-8% מהאירוע – התאמה הגיונית לריבית הגבוהה יותר ביפן “שהרקיעה שחקים” לרבע אחוז. יפן, שנושאת בנטל חוב של 205% מהתמ”ג שלה, לא יכולה למכור כסף במחיר ריאלי, שכן הממשלה לא תוכל לשרת את החוב שלה. למזלם, היפנים ממש לא אוהבים חובות ולכן הם לא מנצלים את המצב לנטילת חובות.

טוקיו, יפן | צילום: שאטרסטוק

שלא כמו הישראלים והאמריקנים משקי הבית היפנים חיים לפי יכולתם המוגבלת, ובמקום ליטול חובות הם פשוט מצמצמים ילודה. וגם כך החובות של משקי הבית גבוהים בעיקר בגלל משכנתאות וכן חובות של המגזר העסקי.

יפן ממונפת גם במגזר הפרטי באופן דומה לישראל ופחות מארה”ב. האפיזודה היפנית מהשבוע שעבר אותתה שגם היא פקטור שמוסיף לסיכונים בעולם.

הבורסה בישראל תיפתח עם מניות ארביטראז’ שליליות במעט ועם המתיחות מההמתנה לתגובה מאיראן והחיזבאללה ומהמשך הלחימה, לצד עידוד מדי פעם משמועות על אפשרות לעסקת חטופים.

S&P 500 | צילום: שאטרסטוק

המשקיעים עדין נושאים עיניהם למדד ה-S&P500 אחרי שהתחזיות בסוף השנה שעברה היו שהוא יגיע בסוף השנה הנוכחית ל-5000 נקודות – יעד שהוא השיג כבר בפברואר. בחודש שעבר הוא כבר הגיע לשיא של 5600 נקודות ומאז הוא איבד כ-300 נקודות.

בתי ההשקעות והבנקים עדכנו את היעד כלפי מעלה. כעת ההערכות הן שהריבית בארה”ב תרד בחודש הבא. אם הריבית לא תרד הפעם המדדים עלולים לרדת שוב.

אצלנו נראה שהבורסה כבר משקללת את המלחמה בעצימות הנוכחית ולכן היא כעת מושפעת בעיקר מהשווקים בעולם, כשהמדדים המקומיים – הבנקים והנדל”ן הובילו עליות בשבוע שעבר ועשויים להפגין עצמה, לפחות עד להחלטת הריבית הבאה, אם לא תהיה הידרדרות במלחמה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן