חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופות הטורנדו בארה”ב מגיעות עם תג מחיר – נזק בשווי 25 מיליארד דולר

ארה"ב ספגה 11 אסונות מזג אוויר קיצוניים עם עלויות שמגיעות ל-25 מיליארד דולר עד כה השנה והקופה מתרוקנת • יותר מ-780 סופות טורנדו חתכו את מרכז ומזרח ארה"ב בחודשים אפריל ומאי

ההרס לאחר סופת טורנדו בארה"ב | צילום: שאטרסטוק

ארצות הברית הוכתה בשל מספר יוצא דופן של סופות טורנדו וסופות הרסניות השנה שעד כה הותירו תג מחיר גבוה במיוחד, כך לפי דיווח ב-CNN. 

ארה”ב ספגה 11 אסונות מזג אוויר קיצוניים עם עלויות שכבר מגיעות לעשרות מיליארדי דולרים עד כה השנה, בשווי כולל של 25.1 מיליארד דולר, לפי סיכום של המינהל הלאומי לאוקיינוס והאטמוספירה. 

אלו חדשות מדאיגות עבור הסוכנות הפדרלית לניהול חירום (FEMA), שקרן הסיוע העיקרית לאסונות שלה עלולה להגיע למינוס עד סוף הקיץ – מחסור של יותר מ-1.3 מיליארד דולר באוגוסט, לפי דיווח בחודש מאי.

“ללא מימון נוסף, FEMA תנקוט בצעדים לפני מימון מיצוי כדי להבטיח משאבים זמינים לתמיכה מתמשכת בפעילויות הצלת חיים ושמירה על חיים”, אמר הדובר. במקרה של קטסטרופה גדולה כמו הוריקן, לסוכנות תהיה רזרבה של מימון שהוקצה לתגובה ראשונית ופעולות התאוששות.”

האביב הזה הוליד את סופות הטורנדו השניות בגודלן עד כה מאז החלו הרישומים במדינה בשנת 1950, לפי מרכז החיזוי. פעילות טורנדו זינקה עם יותר מ-780 סופות טורנדו מאושרות שחתכו את מרכז ומזרח ארה”ב במהלך החודשים אפריל ומאי, כך המרכז.

טורנדו היכה את העיירה גרינפילד באיווה, ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

מזג האוויר מרתיע את האמריקנים מלרכוש דירה: בעשור האחרון ארה”ב ידעה לא מעט אסונות טבע ובהם סערות, שריפות, שיטפונות, טמפרטורות קיצוניות. תעשיית ביטוח הרכוש האמריקנית רשמה הפסד של כ-26 מיליארד דולר בשנת 2022, כדי להתמודד עם ההפסדים חברות ביטוח רבות טענו שעליהן להעלות את הפרמיות.

לאור העלויות הגבוהות הכרוכות ברכישת דירה, אמריקנים רבים מכוונים למגורים בשכירות, כך מחירי השכירות עלו בכ-30% בחמש השנים האחרונות בארה”ב, כאשר הביטוח על דירה שכורה יוצא משתלם יותר עבור המשכיר.

לא רק משכנתה: ההוצאה שמרתיעה את האמריקנים מלרכוש דירות

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה