חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופו של מונופול? בית המשפט בארה”ב קבע כי גוגל הפרה את החוק

בית המשפט בארה"ב קבע כי גוגל עברה על חוק ההגבלים העסקיים כששילמה לאפל ולחברות אחרות מיליארדי דולרים כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל ועכשיו הדומיננטיות שלה בסכנה • "גוגל היא בעלת מונופול והיא פעלה כאחת כדי לשמור על המונופול שלה", כך בית המשפט

גוגל | צילום: שאטרסטוק

הפסד היסטורי: גוגל הפרה את חוק ההגבלים העסקיים בארה”ב עם עסקי החיפוש שלה, כך קבע בית משפט פדרלי היום (שני), במשפט היסטורי שמתנהל עוד מימי טראמפ. קביעה זו עשויה לעצב מחדש את האופן שבו מיליוני אמריקאים מקבלים מידע באינטרנט ולבטל עשרות שנות דומיננטיות של גוגל. 

ההחלטה של ​​בית המשפט המחוזי בארה”ב עשויה להיות מטלטלת עבור גוגל ולשנות את עתידו של החיפוש באינטרנט. החברה הוציאה עשרות מיליארדי דולרים על חוזים בלעדיים כדי להבטיח עמדה דומיננטית כמנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בסמארטפונים ודפדפני אינטרנט בכל העולם. 

מנכ”ל גוגל, סונדאר פיצ’אי | צילום: שאטרסטוק

לפי התביעה, אותם חוזים בהם השקיעה גוגל העניקו לה את האפשרות למנוע ממנועי חיפוש מתחרים כמו Bing ו-DuckDuckGo של מיקרוסופט להיכנס לשוק ולייצר תחרות הוגנת.

זו התביעה הכי גדולה שהוגשה בארה”ב נגד אחת מענקיות הטכנולוגיה עד היום – לפי התביעה, מנוע החיפוש של גוגל מבצע כיום כמעט 90% מהחיפושים ברשת.

השופט המחוזי בארה”ב, עמית מהטה, אמר היום “לאחר ששקלנו היטב ושקללו את עדויות העדים והראיות, בית המשפט מגיע למסקנה הבאה: גוגל היא בעלת מונופול והיא פעלה כאחת כדי לשמור על המונופול שלה”, כתב מהטה בחוות הדעת שלו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן