חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סטארלינק נכנעה לברזיל ותחסום את הרשת החברתית X

המאבק המשפטי בין אילון מאסק לברזיל: סטארלינק הסכימה לציית לצו בית המשפט העליון והודיעה כי גם היא תחסום את הרשת החברתית X במדינה הדרום אמריקאית

סטארלינק על רקע דגל ברזיל | צילום: שאטרסטוק

בהתפתחות האחרונה בתיק בין סטארלינק של אילון מאסק לבית המשפט העליון של ברזיל, הסכימה ספקית שירותי האינטרנט הלוויין לחסום את הגישה לרשת החברתית X בברזיל לאחר שתחילה סירבה לציית.

זה בא בעקבות מאבק משפטי בין בית המשפט העליון בברזיל שהטיל איסור כלל ארצי על X בשל אי ציות לחוקים הנוגעים לפעילותה במדינה.

בתחילת ספטמבר אישר בית המשפט העליון בברזיל את חסימתה של X, לשעבר הרשת החברתית טוויטר, בשל הפרה של חוקים הנוגעים לפרטיות נתונים.

המהלך נתמך על ידי הנשיא לולה דה סילבה, שאמר ש-X מילאה תפקיד בהפצת מידע מוטעה במהלך הבחירות במדינה, וערערה את הדמוקרטיה שלה.

נשיא ברזיל, לולה דה סילבה | צילום: שאטרסטוק

פסיקת בית המשפט העליון של ברזיל הורה לכל ספקי האינטרנט במדינה לחסום את X על ידי הוראה להגביל את הגישה לפלטפורמה. השופט אלכסנדר דה מוראס הורה גם לענקיות טכנולוגיה כמו אפל וגוגל להוריד את האפליקציה מהחנויות שלהן בתוך חמישה ימים.

בתחילה, סטארלינק התנגדה לפסיקה זו בטענה שהקפאת נכסיה אינה חוקית. אולם מאז ציינה כי “ללא קשר לטיפול הבלתי חוקי בסטארלינק בהקפאת הנכסים שלנו, אנו מצייתים לצו לחסום את הגישה ל-X בברזיל”.

סטארלינק מפעילה יותר מ-250,000 משתמשים של לקוחות בברזיל והייתה עומדת בפני השלכות חמורות אילו סירבה לציית לצו. הוראה של בית המשפט העליון בברזיל לחסום את X גרר אחריו שלל קנסות ופעולות משפטיות אחרות נגד סטארלינק כמו הקפאת חשבונות הבנק שלה.

יתרה מכך, הבנק המרכזי של ברזיל נצטווה לחסום את העסקאות הפיננסיות של Starlink עם חשבונות בינלאומיים בגין אי תשלום הקנסות שהוטלו בגין אי ציות לחסימת X.

על כך הוסיף המנכ”ל, אילון מאסק, “אלא אם כן ממשלת ברזיל תחזיר את הרכוש שנתפס באופן בלתי חוקי של 𝕏 ו-SpaceX, נבקש תפיסה הדדית גם של נכסי הממשלה”.

סטארלינק של אילון מאסק הודיעה שלא תציית לצו בית המשפט בברזיל

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן