חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיבה לדאגה: שיעור הילודה באיטליה נפל לשפל של כל הזמנים

מספר הלידות באיטליה צונחות לשפל היסטורי - רק 379,000 תינוקות נולדו בשנת 2023, למרות מאמציה של ראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני להפוך את הירידה הדמוגרפית

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני | צילום: שאטרסטוק

“חורף דמוגרפי”: מספר הלידות באיטליה ירדו בשנה שעברה ב-3.6% לשפל של כל הזמנים. לפי המכון הלאומי לסטטיסטיקה במדינה רק 379,000 תינוקות נולדו באיטליה בשנת 2023, ירידה מאשתקד בה היו 393,000 לידות, כך מדווח הפייננשל טיימס.

לפי המכון הלאומי לסטטיסטיקה (Istat), הנתונים לא הראו שום סימן להפשרה של “החורף הדמוגרפי” באיטליה שבמהלכו שיעורי הפריון ירדו מתחת לממוצע של 2.1 ילדים, שכן נשים איטלקיות רבות בוחרות להביא מעט ילדים לעולם, זוהי ירידה מהשנה הקודמת בה ממוצע הילודה היה 1.24 ילדים.

בנתונים שפורסמו בשישי האחרון על ידי Istat צוין גם כי מבין התינוקות שנולדו באיטליה בשנת 2023, 3%-13% היו ילדים של אזרחים זרים במדינה, ירידה מ-15% לפני כעשור.

ראש ממשלת איטליה, ג’ורג’יה מלוני בעצמה היא אם לילד יחיד ואמרה כי זה בראש סדר העדיפויות של ממשלתה להעלות את שיעור הילודה במדינה ולעודד נשים ללדת יותר תינוקות, “מהסיבה הפשוטה שאנחנו רוצים שלאיטליה יהיה עתיד”, כך לדברי מלוני.

אולם, מומחים מזהירים כי אין פתרון מהיר לשינוי הירידה הדמוגרפית במדינה, שלדבריהם תדרוש מדיניות ארוכת טווח שתיאלץ להתמודד עם המציאות – הסיבות הכלכליות והחברתיות שגורמות לנשים האיטלקיות לבחור לא להביא ילדים לעולם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן