חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סין עשתה היסטוריה: חזרה עם דגימות ראשונות מהצד הרחוק של הירח

סין עשתה היסטוריה והפכה למדינה הראשונה שהצליחה להביא דגימות קרקע מהצד הרחוק של הירח • הגשושית הסינית "Chang'e 6" חזרה עם דגימות חשובות שעשויות לשמש למחקר מעמיק • ההישג המרשים מדגיש את יכולותיה הטכנולוגיות המרשימות של סין בתחום חקר החלל ומעמיד אותה פעם נוספת במרוץ צמוד אל מול ארה"ב

חללית על הירח, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

החללית הסינית “Chang’e 6” חזרה אתמול (שלישי) בהצלחה עם דגימות מהצד הרחוק של הירח לכדור הארץ, וסימנה את הפעם הראשונה אי פעם בה השיגו חומרים מהאזור האפל של הירח שכמעט לא נצפה ונחקר.

ההישג ההיסטורי מאותת לא רק על שאיפותיה הגואות של סין כמעצמה בחקר החלל, אלא גם על השלב הבא של מרוץ חלל חדש עם ארה”ב ובעלות בריתה להקמת מאחזים בחלק הדרומי של הירח. 

החללית חזרה עם דגימות בכמות כשני קילוגרמים של סלע ואדמה שנגרפו או נקדחו מפני השטח והתת-קרקע של אתר הנחיתה הירחי של Chang’e 6 ברביע הצפון-מזרחי של אגן הקוטב הדרומי של הירח-Aitken (SPA).

דגימות ממעמקיו של האזור יכולות לסייע בפתרון תעלומות ירח רבות – ובראשן החידה מדוע הצד הרחוק של הירח משולל כל כך יחסית מהמכתשים וממישורים עצומים של לבה קפואה הפזורים על פני כדור הארץ לצד הקרוב.

“משימת חקר הירח Chang’e-6 הייתה הצלחה מוחלטת”, אמר ג’אנג קג’יאן, ראש מינהל החלל הלאומי של סין (CNSA), מחדר הבקרה, כך לפי הדיווחים. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה