חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סין רוצה להשתלט על אפריקה: הנשיא הבטיח כי מדינתו תשקיע 50 מיליארד דולר ביבשת

מנהיג סין התחייב להשקיע יותר מ-50 מיליארד דולר על מנת להתבסס באפריקה בשלוש השנים הקרובות, והבטיח להעמיק את שיתוף הפעולה בתשתיות ובסחר עם היבשת בזמן שהוא נאם בפורום סין-אפריקה, בבייג'ינג • שי ג'ינפינג: "תהליך המודרניזציה שהוביל את המערב באפריקה גרם לסבל רב לעמי האזור"

נשיא סין, שי ג'ינפינג | צילום: שאטרסטוק

המנהיג הסיני שי ג’ינפינג התחייב היום (חמישי) כי מדינתו תשקיע למעלה מ-50 מיליארד דולר במימון לאפריקה בשלוש השנים הבאות, והבטיח להעמיק את שיתוף הפעולה בתשתיות ובסחר עם היבשת בזמן שהוא נאם בפסגה הגדולה ביותר של בייג’ין מאז הקורונה. 

יותר מ-50 מנהיגים אפריקאים ומזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרס משתתפים השבוע בפורום סין-אפריקה, כך על פי כלי תקשורת במדינה.

מנהיגים אפריקאים כבר הבטיחו השבוע שפע של עסקאות לשיתוף פעולה רב יותר בתשתיות, חקלאות, כרייה, סחר ואנרגיה.

בנאום בפני המנהיגים בטקס הפתיחה של הפורום בבייג’ינג, שי בירך על הקשר עם היבשת ואמר כי זה כמו ב”תקופה הטובה ביותר שלהם בהיסטוריה”.

שי גם תקף בנאומו את המערב ותיאר את השתלטותו על אפריקה כ”סבל הגדול” של מדינות מתפתחות תחת תהליך המודרניזציה ההיסטורי של המערב.

יוהנסבורג, דרום אפריקה | צילום: שאטרסטוק

“במהלך שלוש השנים הבאות, ממשלת סין מוכנה לספק תמיכה כספית בהיקף של 50.7 מיליארד דולר”, הוא גם הבטיח לעזור “ליצור לפחות מיליון מקומות עבודה עבור אפריקה”. 

יותר ממחצית מזה יהיה באשראי, לדבריו, עם 11 מיליארד דולר “בסוגים שונים של סיוע” וכן 10 מיליארד דולר באמצעות עידוד חברות סיניות להשקיע ביבשת. 

שי גם התחייב למענקים של 141 מיליון דולר לסיוע צבאי ליבשת, בייג’ין “תספק הכשרה ל-6,000 אנשי צבא ו-1,000 שוטרים ואכיפת חוק מאפריקה”, אמר.

המזכיר הכללי של האו”ם, אנטוניו גוטרש | צילום: שאטרסטוק

כמו כן, בהתייחס לפגישה, אמר המזכיר הכללי של האו”ם אנטוניו גוטרש למנהיגים אפריקאים כי קשרים הולכים וגדלים בין סין והיבשת יכולים “להניע את מהפכת האנרגיה המתחדשת”.

“הרקורד המדהים של סין בפיתוח – כולל במיגור העוני – מספק שפע של ניסיון ומומחיות”, הוסיף גוטרש. 

סין, היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של אפריקה וביקשה לנצל את מקורותיה העצומים של היבשת, כולל נחושת, זהב, ליתיום ומינרלים נדירים של אדמה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן