חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סמוטריץ’ על תקציב 2025: “נמשיך במדיניות ניהול המלחמה שלנו ונבטיח מינימום פגיעה במשקי הבית”

במסיבת עיתונאים שניהל היום שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עדכן השר כי תקציב 2025 יוצא לדרך וסימן מטרה ללוח זמנים רגיל להעברת התקציב עד סוף דצמבר • בין עיקרי תקציב 2025 – הורדת הגירעון ל-6.6% , קיצוצים בתקציבי המשרדים הממשלתיים והקפאת שכר, מדרגות מס וקצבאות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: נגה מלסה, לע״מ

במסיבת עיתונאים שקיים היום (שלישי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הוצגו עיקרי תקציב 2025 והתוכנית הכלכלית. תחת הכותרת של “תקציב 2025- ממלחמה לצמיחה” הציג שר האוצר יעד גירעון של 6.6%, כאשר הגירעון היום עומד על 8.1%.

לפי המספרים שהראה סמוטריץ’ לגבי תקציב המלחמה ב-2024, ההוצאות הביטחוניות במלחמה עמדו על 160 מיליארד דולר, 20 מיליארד דולר הוקצו לשיקום ו-44 מיליארד דולר לצרכים אזרחיים. 9 מיליארד דולר הוקצו למילואימניקים ו-10 מיליארד דולר למפונים.

עוד לפי הנתונים שהוצגו, התקציב הנוכחי כולל הקפאות שכר, מדרגות מס וקצבאות, ואלה יימשכו גם בתקציב 2025. כלל הקיצוצים במשרדים הממשלתיים ובשירות הציבורי הם בהיקף של 35 מיליארד שקל. “צעדי ההתכנסות הורכבו באופן שיוצר שוויון בנטל ומכניס את כלל חלקי החברה הישראלית מתחת לאלונקה, בצורה מדודה ומבלי להיכנס למחלוקות ציבוריות שאינן נכונות בשעת מלחמה”, ציין סמוטריץ’.

“העקרונות שלנו הם תמיכה במאמצי המלחמה עד הניצחון. בלי ניצחון לא יהיה ביטחון. בלי ביטחון לא תהיה כלכלה. בתקציב 2025 העקרונות יהיו המשך של התמיכה עד לניצחון” הדגיש סמוטריץ’ במסיבת העיתונאים. עוד לפי  סמוטריץ’, תהיה בתקציב מדיניות של שוויון בנטל, “כולם נכנסים תחת האלונקה, עם פיזור על פני כל עשירוני ההכנסה. תהיה מינימום פגיעה למשק הבית”.

משרד האוצר בראשות סמוטריץ’ סימן שאיפה ללוח זמנים רגיל ומהיר לאישור התקציב והפיכתו לחוק, לפי סמוטריץ’, הליך אישור התקציב יתחיל באוקטובר אז תגיע הצעת התקציב לממשלה, “באמצע נובמבר אישור חקיקה בקריאה ראשונה וסוף דצמבר חקיקה בקריאה שנייה ושלישית”.

“ניהול כלכלה בשעת מלחמה הוא אתגר הדורש אחריות לאומית, שיקול דעת ומקצועיות. גם בשנת 2025 נמשיך במדיניות האזרחית המרחיבה שאנו מובילים מאז פרצה המלחמה, מדיניות הכוללת מענה רחב למפונים ולניצולים, למילואימניקים ולבעלי העסקים באזורי המלחמה ולשיקום ופיתוח יישובי קו העימות בדרום ובצפון. זאת בכדי לשמור על החוסן הלאומי ועל יכולת העמידה הנחושה של העורף, כתנאי הכרחי לניצחון בשדה הקרב. לצד זאת נמשיך לשמור על אחריות תקציבית ועל המסגרות הפיסקליות ולהעביר מסר של אמון, אחריות ויציבות לשווקים ולמשקיעים בכלכלה הישראלית”, אמר סמוטריץ’ במסיבת העיתונאים.

עוד הוסיף, “המדיניות הכלכלית שלנו מוכיחה את עצמה בחוסן הלאומי, בשקל החזק, בבורסה העולה, בשוק התעסוקה המהודק, בגידול בהכנסות המדינה ממסים, בנגישות הגדולה שלנו לחוב, בהתאוששות המהירה של ההייטק, ועוד. אני משוכנע כי ראש הממשלה וכלל חבריי לממשלה ולקואליציה יגלו את האחריות הנדרשת בכדי להמשיך במדיניות הזו ולהעביר תקציב אחראי ומוטה צמיחה שיאפשר לנו להעלות בע”ה את המשק הישראלי ממלחמה למסלול צמיחה מואץ”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן