חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סנאטור אמריקאי למנכ”ל בואינג: “זו התעללות שאתה עדיין בתפקיד שלך”

מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, עמד בפני ועדת המשנה לביטחון פנים ולענייני ממשל של הסנאט על משברי הבטיחות המתמשכים אצל יצרנית המטוסים • החברה נמצאת תחת ביקורת של מינהל התעופה הפדרלי לאחר שבחודש ינואר דלת מאחד ממטוסי ה-737 מקס התפוצץ במהלך הטיסה

מנכ"ל יצרנית המטוסים בואינג, דייב קלהון, בדיון בוועדת המשנה בסנאט | צילום: רויטרס

המנכ”ל דייב קלהון העיד אתמול (שלישי) על ידי ועדת המשנה לביטחון פנים ולענייני ממשל של הסנאט בנושא תרבות הבטיחות והאיכות שלה כמו גם האשמות על שחיתות בחברה. 

קלהון אמר במרץ כי יפרוש מתפקידו עד סוף השנה, במהלך דיון בסנאט על פעולות יצרנית המטוסים בשביל לנסות לשפר את איכות הייצור ולתקן את המוניטין הבטיחותי המוכתם שלה.

החברה עדיין לא מצאה מחליף לקלהון, שנכנס לתפקידו לאחר שהמנהיג הקודם שלה הודח בגלל הטיפול הלקוי בשתי תאונות בואינג קטלניות. “נאמר הרבה על התרבות של בואינג. שמענו את החששות האלה בקול רם וברור. התרבות שלנו רחוקה מלהיות מושלמת, אבל אנחנו עושים מעשה ומתקדמים”, אמר קלהון לוועדת המשנה.

מינהל התעופה הפדרלי ה-FAA הודיע כי ישנה עלייה במספר הדיווחים של צוות בואינג מאז התפוצצות פאנל הדלת באחד ממטוסי ה-737 מקס בינואר. “אנחנו חוקרים ביסודיות כל דו”ח, כולל האשמות שנחשפו בעבודת הסנאט”, אמרה הסוכנות במהלך הדיון. 

הסנאטור ג’וש האולי, האשים את קלהון ובואינג ב”כריית רצועות” בחברה על ידי קיצור פינות ומתח ביקורת על חבילת הפיצויים שלו בסך כמעט 33 מיליון דולר, עלייה של 45% בשנה שעברה לעומת 2022. “ולמען האמת, אדוני, אני חושב שזו התעללות שאתה עדיין בתפקיד שלך,” אמר האולי.

מטוס של יצרנית המטוסים בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

שעות לפני הדיון, ועדת המשנה פרסמה תביעות של חושפי שחיתויות מצד חוקר אבטחת איכות בבואינג בטענה שהחברה איבדה מעקב אחר חלקים שניזוקו או שלא עמדו במפרט.

החוקר חשף שנאמר לו על ידי המפקחים להסתיר ראיות ממינהל התעופה הפדרלי (FAA), על פי מזכר ששותף לידי הוועדה ביום שלישי. עשרות חלקים חשובים אוחסנו בחוץ במהלך בדיקה של ה-FAA, כולל 42 הגאים וכן כנפיים ומייצבים, כך טען החוקר בתביעות עם מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, נכתב בתזכיר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן